Vi bygger ett Dalsland just nu och borohus är inte roliga att ha att göra med tycker vi.
 
Även vi har fyra barn och det är inte helt lätt att hitta hus med fem sovrum, speciellt inte enplanshus.

Vi valde Staffansgården från hjältevadshus pga planlösningen, 1½ med vinkel, men funderade även på Ugglan (LB).
Har för mig att vi hittade något enplanshus nånstans, men dåfick det bli nån extra vägg nånstans.
 
bruskas skrev:
Vi bygger ett Dalsland just nu och borohus är inte roliga att ha att göra med tycker vi.

Vad tråkigt att ni inte är riktigt nöjda! Det huset skulle passa oss perfekt om man delade på det lilla allrummet!
Har ni gjort några ändringar på huset?
Får man fråga vad priset från Boro blev för er?

Vad är det som har krånglat?
 
Vi har tre barn för tillfället, men funderar (iaf jag ;)) på ett fjärde. Vi har valt Ägir från älvsbyhus. Det levereras med 4 sovrum, men det finns en möjlighet att flytta på ett fönster i det näst största sovrummet. På det sättet kan man smälla upp en vägg och vips har man ett sovrum till. Att flytta på fönstret kostar 3 000:- extra, då flyttar dom på ledningar och allt, så det är förberett för två rum.

Vi är jättenöjda, öppen och fin planlösning, stort sovrum till oss vuxna, var sitt sovrum till ungarna och möjlighet till datarum också. Detta för en fullt överkomlig summa pengar.




agir_rit_spegel.jpg
 
En nackdel med Ägir, som jag ser det, är att det borde finnas ett allrum till, om man har fyra barn. Och med den planlösningen skulle jag uppleva att alla var i samma rum hela tiden. Kan vara skönt att komma undan Bolibomba och liknande.

Vårt hus är luftigt, men ej direkt öppet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.