Du Yrrol!

Han där, det är ingen man. Det är en PIGA.
Och dessa saknar kön ;)
 
Yrrol skrev:
[länk]
[länk]
[länk]

[bild]
Ja den är det. Men jag kan inte hitta någonstans som den säljs, tänkte det skulle vara en bra julklapp till sambon. Han både stryker och lagar mat varje dag och är mycket manlig :)
 
byggankan skrev:
Ja den är det. Men jag kan inte hitta någonstans som den säljs, tänkte det skulle vara en bra julklapp till sambon. Han både stryker och lagar mat varje dag och är mycket manlig :)
Det är du med :wow::wow::wow:

p.s. jag vet att det var mig det var riktat mot ;)
 
Du Kamilenski, för att vara för åsikten att hushållsarbete inte är för män så är du väldigt frekvent i tvättrådarna! Jag tror att du skulle bli en riktigt duktig hemmaman, engagemang är viktigt :)...

Var själv ohyggligt huslig som ung, sydde barnkläder, manglade lakan. Sedan skaffade jag mig ett liv istället. Här stryks så lite som möjligt. Jag köper inga strykkläder själv och nu är sönerna stora nog att stryka sina finskjortor själva. Tills de har skaffat sig ekonomin att göra som sin far och köpa nya skjortor istället för att stryka de gamla.

Men vad det gäller lakansslätning: Mangling blir finast, men är mest jobb. Lakanssträckare är enklast. Den är bra även om man ska mangla, det är enklare och går fortare om lakanet är "pre-vikt".
En rejäl pumpsprejflaska är bra om man ska mangla eller stryka lakan, det är ett helsike att få dem tillräckligt fuktiga med en sån där liten fjutthandflaska. Om man nu inte har en sån där fast monterad sprayslang som de har i vissa lägenhetstvättstugor...
 
Crebel skrev:
Du Kamilenski, för att vara för åsikten att hushållsarbete inte är för män så är du väldigt frekvent i tvättrådarna! Jag tror att du skulle bli en riktigt duktig hemmaman, engagemang är viktigt :)...

Var själv ohyggligt huslig som ung, sydde barnkläder, manglade lakan. Sedan skaffade jag mig ett liv istället. Här stryks så lite som möjligt. Jag köper inga strykkläder själv och nu är sönerna stora nog att stryka sina finskjortor själva. Tills de har skaffat sig ekonomin att göra som sin far och köpa nya skjortor istället för att stryka de gamla.

Men vad det gäller lakansslätning: Mangling blir finast, men är mest jobb. Lakanssträckare är enklast. Den är bra även om man ska mangla, det är enklare och går fortare om lakanet är "pre-vikt".
En rejäl pumpsprejflaska är bra om man ska mangla eller stryka lakan, det är ett helsike att få dem tillräckligt fuktiga med en sån där liten fjutthandflaska. Om man nu inte har en sån där fast monterad sprayslang som de har i vissa lägenhetstvättstugor...
Det ska man inte heller! Man kör i centrifugan och stoppar i TT precis så att dom blir varma dock ej torra. Oftast tar det ca 30 minuter.
Sen viker man dessa och fortfarande varma stoppar in i kallmangel. Resultatet blir perfekt.

Och visst kan jag det :) Och visst behärskar jag både symaskin och ett och annat. Men gör inte det!
Min älskade fru tar hand om detta!
 
kamilenski skrev:
Det ska man inte heller! Man kör i centrifugan och stoppar i TT precis så att dom blir varma dock ej torra.
Jo, om man inte håller sig med tumlare. En rest från mitt gamla, präktiga liv, "sliter på kläderna och dåligt för miljön". Men INGEN önskan om att starta den heta diskussionen, det är en smaksak :).
 
Y
byggankan skrev:
Ja den är det. Men jag kan inte hitta någonstans som den säljs, tänkte det skulle vara en bra julklapp till sambon. Han både stryker och lagar mat varje dag och är mycket manlig :)
De listar återförsäljare, vilket i princip är alla elkedjor (siba, elgiganten osv). Teoretiskt sett borde man ju kunna vandra in och höra om de kan beställa hem en, utav de 2 sista länkarna för den första hade utgått.

Såg dock att de första modellerna låg på 12tusen vilket kan förklara varför så få butiker sålde den, eller gör idag.
 
Har ni provat att torka strumpor med en hårtork? :)
Det går på 15 sekunder styck. Och blir som strukna :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.