Har hittat ett riktigt fint paketpris som ligger drygt 10.000 under inköpspris av separata delar på en induktionshäll+inbyggnads ugn från LG.

Finns det någon som har erfarenheter av detta märke? Själv har jag inga alls.
 
paketet som mediamarkt säljer?

det jobbiga är att man inte kan testa induktionshällen där, de har den inte inkopplad.. vill veta om den brummar eller inte :)
 
Hej.

Går också i valet och kvalet att köpa mig ett induktionspaket från LG. Nån här som har nån erfarenhet vad gäller deras hällar framför allt?

Mvh
Patrik
 
Det enda att tänka på med LG är att Hällen inte har standard ursågningsmått. Cirka 1cm större. Brumandet i hällarna finns alltid, men olika starkt. Är oftast kastrullen som avgör brummandet. LG som märke, ja man får oftast edt man betalar för.
 
vad menar du med det? Det LG-paketet kostar 16000, det finns "mer etablerade" märken med långt billigare lösningar (och klumpigare, ska jag väl tillägga)

hade gärna hört nån konkret erfarenhet av LG.
 
Pratade med en gammal kollega som säljer en del LG och denna sa enligt följande.
Kunderna är nöjda med farten på Booster funktionen att det går fort.
Hällen brummar lite högre än konkurrenternas enl kunder

Det var det jag kunde få fram.
 
ok tack. för min del så var det inte själva LG hällen faktiskt som var intressant i det paketet, det var pyrolysugnen som jag tyckte var riktigt fräck, den hade teleskoperande ugnsplåtar och reglagen kändes inte så plastiga (vilket de gjorde på t.ex. Cylinda-ugnen jag också såg).

när det gäller häll tyckte jag en Husqvarna (tror jag det var) på MediaMarkt var riktigt smidig - fyra stycken individuella touch-slide reglage! det VÄRSTA jag vet när det gäller hällar är där man först måste trycka för att toggla fram vilken platta man ska reglera och sen sitta o pilla på de flottiga +/- knapparna... kul när man står med 4 kokande panikkärl :)
 
Ja, nu får vi väl se hur det funkar, för jag köpte nämligen paketet :)
 
kul, skriv vad du tyckte när du installerat och lagat mat första gången med det då :)
vet inte om de fortfarande har paketet iofs ändå..
 
vad tyckte du om LG-grejorna?
 
Nu har jag använt spisen ett par gånger, jag tycker att den funkar bra. Den låter lite när man använder plattorna men kan inte säga om det är mycket eller lite för jag har inte använt en induktionshäll innan. Men jag tycker iaf inte att det stör, den överröstar inte fläkten iaf :) Vatten värmer den snabbt på boostern tyckte jag, två liter på ett par minuter.
Negativt tycker jag det är att den piper när man använder knapparna, jag kunde inte hitta hur man stänger av det eller om man kan stänga av det!
Ugnen lämnar jag inget omdöme om än :)
 
det där med att det piper när man ändrar verkar (tyvärr) vara ett genomgående problem. det verkar pipa på de flesta jag testat, men det kan låta mer eller mindre illa, vissa piper med ett lite svajande ljud ungefär som ett alarm på en 80-tals digitalklocka med dåligt batteri :)

förresten, den där LG-ugnen, vilken form har själva ugnskassetten - är det en stor kub, eller är den "lägre" på ovansidan (om du förstår vad jag menar - vissa ugnar är fullhöjd bara framme vid reglagen, sen är resten av kuben lite mindre och det gör att man kan få utrymme för sladdar och el-urtag osv) ?
 
Fick mitt paket förra veckan och har inte hunnit laga så mycket på det än, men tycker ugnen är grymt snygg. Jag gillar de gula symbolerna istället för de tråkiga sjusegments röda LED-displayerna från 1981 som finns på andra "moderna" ugnar.

Induktionshällen piper när man ändrar nåt men verkar som alla andra märken gör det också och jag stör mig inte så mycket på det (än).. Touchkontrollen är lätt, man behöver inte trycka asmycket, och den feltriggas inte av avtorkning. Och induktion var ju ganska effektivt får man ju säga :)
 
Nu är jag lite nyfiken på vad du gillar dina LG prylar när du nu haft dem ett par månader. Funderar på ett paket som påminner om ditt, LB642058B och KA68030F. Blir det jämn temperatur i ugnen? Får du bra stekyta när du använder hällen? Hur mycket låter hällen?
 
Hej,

nu har jag ingen annan induktionshäll att jämföra med, men jag kommer aldrig köpa något annat än induktion i framtiden är ett som är säkert när jag jämför med min gamla häll och kompisars som inte "sett ljuset" än :) Det går på ett par sekunder bara att få ett stekjärn varmt för stekning, med boostern. Jag har råkat bränna smöret flera gånger när jag satt på den och vänt mig till kylskåpet för att hämta nåt :) Det är inga problem över huvud taget att få stekyta på vad som helst.. jag tror det är mer krut i boostern än det är i en normal gasspis också.

Jag har inte hört något speciellt gnisslande från hällen, alltså det låter ju nåt "elektriskt" ljud, typ man hör när plattorna reglerar värmen genom att de slår av och på med några sekunders mellanrum, men det är inget man hör om köksfläkten är på och det är inget störande alls. Det som många säger om gnissel i induktionshällar, jag tror det har mycket med kokkärlens materialsammansättning att göra, om det blir mer eller mindre ljud. Jag har en äldre gryta som knarrar till lite mer när man drar igång den t.ex.

Som sagt är touchkontrollen bra och enkel, separata knappar för varje kokzon är guld värt :)

Ugnen är jag nöjd med också, kör i princip enbart på varmluftsläget, känns som den kommer upp i värme snabbt och det kvittar var i ugnen jag har prylarna, brukar ha 2-3 plåtar med en massa saker ibland inne. Kör grillen ibland med och den är väldigt varm.

Både ugn och häll har logiska funktioner för timers och ugnen har ett väldigt pedagogiskt blink-system för att visa vad man ska ratta på för att få igång den, inte för att det är nåt svårt iofs, men jag har testat många andra vitvaror som är ganska svåra att förstå de enkla sakerna på..

Vet ju inte om de du tittar på är samma som de jag har, men jag kommer definitivt att försöka hitta samma LG prylar när jag flyttar till nästa lägenhet. Jag gick igenom jättemånga märken innan och framförallt ugnarna suger i design hos även dyra andra märken, t.ex. vred som är stenhårda att vrida runt eller så känns de plastiga.. på ugnar för 8-9000 spänn.

Lycka till :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.