Y
Vågade pröva min nya tvättmaskin, helt själv. ;)

Inledde ju tyst och bra. Gick ett tag sedan började det låta som trummorna från dödsmetall musik.

Så jag fick ju tillbringa en lång tid i tvättstugan med att hålla fast maskinen så gott det gick.

Pausade den och plockade bort de extra gummifötterna jag satte mellan maskinen och stativet men inte hjälpte det.

Fick avbryta tillslut och lät torktumlaren sköta resten...


Så dessa stativ/bänkar/socklar med korgar under som man kan köpa överallt för typ 1000kr styck var kort och gott misslyckats projekt.

Ska nog gjuta en upphöjning istället... Tur jag inte använde Ikea stomme. ;)
 
har en likadan tvättmaskin. Otroligt nöjd men blir förvånad över att du har vibrationer även om du använt sockel.Eftersom du är forumgud har du väl kollat transportskruvarna eller?
 
Jag vågar drista mig till att säga att det har absolut inget alls att göra med sockeln, kolla som sagt transportskruvarna. ;)
 
Y
Ja jag ska erkänna.... (forum-gudomligt) Manlig som jag är så undvek jag ju att läsa både manualen och det fasttejpade pappret ovanpå maskinen som tydligt påpekade om de 4 lås-skruvarna på baksidan.

Andra tvättförsöket utan dessa så var faktiskt maskinen och stativet kvar på samma ställe som de började på.

Pinsamt värre :)
 
:d:d:d
 
Hehe... Snyggt! Som sagt även den bästa kan göra misstag.
 
Min sambo fick en likadan och skulle jag ge mig på att installera den, ja.. förutom el o så, skulle det garanterat slutat på samma vis. Mest pga.att jag tycker tvättstuga är en så trist plats.
 
sanoj skrev:
Eftersom du är forumgud har du väl kollat transportskruvarna eller?
För undvikande av missförstånd:
Den gode Yrrol är forumgud för att han har skrivit många foruminlägg.
Fördelningen mellan kloka och korkade frågor resp. kloka och korkade svar framgår inte av gudastatusen.
Men det är ganska lätt att göra en egen bedömning av det :cool:

Eller hur Yrrol ;)
 
Y
Du är bara avundsjuk, senioren.. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.