Y
Då är tvättstugan invigd, men omskakande upplevelse som ni kunnat läsa mig rapportera.

6 lakan å lite annat blev iaf rent. Men trots att ha aktiverat "anti-skrynklor" funktionen på tumlaren så blev lakanen allt annat än skrynkelfritt.

Så... Detta att stå och stryka saker känns ju som det mest tråkiga av allt i processen.

Varför leva med det när man kan luska ut underlättande alternativ.





Finns ju lakansträckare såsett men manuellt är tråkigt och begränsat till bara lakan.
lakstr.jpg


Mangel - är det det mest smidiga? Ersätter det strykjärnet? Bara pilla in kallingar och lakan osv så blir det slätt å fint?









Angeånde hjälpmedel så kan man tycka tvreklamprylar är löjliga, men denna enkla pryl tycker jag faktiskt verkar toppen för att vika skjortor/tshirts snyggt.
-Någon som sett sådan i Sverige eller är det import som gäller?
Borde iofs vara enkelt att göra en egen.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=RjAWsY9padQ[/ame]
haha, ljudeffekterna, klumpighetena med piratbrädor osv, underbart..
 
Borde väl räcka att "bocka" till en vellpappskiva, och använda den :)
 
Y
Inte enligt den tvreklamen för då blir det bara kaos. ;)
 
Man ska inte tro allt man ser på TV :p

Bästa sättet att få släta lakan är väl endera att mangla/stryka eller att helt enkelt ta ut dom ur tumlaren så fort de är torra och vika ihop dom direkt. Då får du i alla fall bara veck där du vikt dom, så brukar jag göra och det funkar bra. Behöver aldrig stryka pga skrynklor, stryker mest kläderna för att de är för stela och vassa.
 
Y
det är just själva strykjärnet som känns jobbig... en strykpress kanske vore något. bara lägga plagget, fälla ner grejen å allt stryks i ett svep..

fast de ser oftast så små ut dock...

varmmangel är inte ofta man ser bland blocketannonser..
 
Kom hem till mig.:)
Min hustru kan lära dig att kallmangla !

Hon värmer lakan i tt och sen in i kallmangel.
Det är känsla ...
 
Först och främst förstår jag inte varför det fortfarande finns folk som stryker underkläder... ;)
Men sen, torktumlare är ett otyg, ta ut tvätten ur tvättmaskinen, skaka den och häng sedan upp. Ta da... Lakan som torkat i vinden luktar så otroligt gott med.
Det skulle aldrig falla mig in att stryka kläder, de kommer ju ändå bli skrynkliga när jag använder dem. :)

Och ja, jag veeet att vi alla är olika. Ni som vill får stryka/mangla era kläder precis hur mycket ni vill. ;)
 
Dalbotös

Då behöver man inte tvätta sig. Man blir smutsigt ju igen ;)

Är det så du lever ? :) :) :)

:p
 
Dalbotös skrev:
Det skulle aldrig falla mig in att stryka kläder, de kommer ju ändå bli skrynkliga när jag använder dem.
Visa sig bland folk i en ostruken skjorta - aldrig.

Sen kan jag berätta att kläderna blir aldrig så skrynkliga av att användas som de är när de är helt nytvättade.
 
Kami - tvätta sig? Vad är det för ofog, tänk på att jag är verkstadsarbetare, sånt sysslar inte vi med. :p

Jag har sällan skjortor. :)
Tycker det är ett väldigt otympligt klädesplagg, begränsar rörelsefriheten något otroligt. Det är möjligt att herrvarianten är mer generös men dammodeller är ju lika generösa som en sån där "krama-sig-själv-tröja" från psyket.
Så det är ytterst sällan jag använder sådana. En hederlig t-tröja funkar alldeles ypperligt att skaka ordentligt och sedan hänga upp - inte minsta skrynkla kvar efter det. Framförallt om de får hänga ute och blåsas i lite grann med.

Tror tyvärr att det står en maskin tvätt på schemat idag, jag får väl helt enkelt fotografera en "Dalbobehandlad tröja" och lägga ut så får vi se om resultatet duger åt herrarna! d^_^b
 
Underkläder stryker vi för att döda bakterier och virus.
Så är det bara :)
 
Y
Var kan man hitta en stor sådanhäringa till rimligt pris och med god kvalite?

Steam_iron_press.jpg
 
Använd bra sköljmedel så blir det mindre skrynkligt också. Jag stryker oftast genom att ta vatten i händerna och dra på magen :) skjortor använder jag oftast bara till första tvätten... Ska köpa en tobi ångstrykjärn tänkte jag, har ett uttag i klädkammaren bara för att kunna stryka kläder direkt där sedan. Siemens har haft en skjortstrykare som blåser skjortan skrynkelfri men jag har inte lyckats hitta den, undrar om den utgått. Min hussäljare har en sån och han säger att den är jättebra.
 
Y
ska man vara värst så kanske detta vore något;

86245248.jpg




och se, visst manligt:
miele-rotary-iron-6_3gYqV_22463.jpg
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.