Hej

Jag undar bara om någon här vet var jag kan köpa DSC's prylar billigare än i de svenska handlarna.

Jag är på jaktefter en PC5500Z - DSC LCD Keypad (med svensk meny). Den kostar ca 2100 i sverige men under halva priset i USA. Men sen kommer väl massa frakt och tull till det priset. Beg är omöjligt att hitta. Det måste väl finnas någon som säljer den
för vettigare pris. Alternativt får jag ta en engelsk.

/N
 
Hör med din lokala elektriker vad han kan beställa hem den för (alla Elektriker/elfirmor kan beställa DSC i.o.m. att Elkedjan saluför dem). Betalade c:a 75% av vad larmbutikerna skulle ha när jag köpte mitt DSC-larm. Och då gjorde nog ändå elektrikern en liten vinst, misstänker jag.
 
Jag pratade med lite polare "over there" och de fixade en för CAD$ 200. Det blir ca 1200 SEK för en engelsk PC5500Z - DSC LCD Keypad. Helt ok med tanke på att de kostar 2500 SEK hemma.

/N
 
NiB skrev:
Jag pratade med lite polare "over there" och de fixade en för CAD$ 200. Det blir ca 1200 SEK för en engelsk PC5500Z - DSC LCD Keypad. Helt ok med tanke på att de kostar 2500 SEK hemma.

/N
1335 kr enligt Forex dagskurs. Plus frakt, moms och tull. I runda slängar totalt 1800 kr inkl. moms. Säg att du kanske kan hitta den för 1900 kr inkl. moms som billigast här (75% av vad larmbutikerna tar). Då får du en svenskspråkig display.

I.o.m. att de tillverkas i Kanada så är det ju inte så konstigt att de är billigare där. Tror du får svårt att hitta delar till det priset "over here". :)
 
Njae, jag känner ingen lokal elektriker.

Moms? Nej
Tull? Ja om det skickas från ett företag ja, men det skickas från en priv person. Typ, köpt det på Ebay. Men, visst kan det fastna i tullen.... *hoppas inte*
Frakt, Ja 20 CAD

Så mitt pris hamnar väl någonstans runt 1500. Jag får acceptera att displayen pratar engelska :)

Var över i Montreal i våras och handlade på mig delar till larmet. Deckare typ "Bravo 3" kostade runt 300 SEK. Brandvarnare 250-350SEK. Allt DSC.

Ett helt 832 kit kostar ca 2500 där borta.Det enda man behöver byta är transformatorn.

/N
 
NiB skrev:
Njae, jag känner ingen lokal elektriker.
Gjorde inte jag heller. Gick bara till den lokala el-butiken och frågade om de kunde ta hem det. Gjorde detta i samband med att jag köpte en massa eldosor + rör så jag fick ett hyffsat bra pris. :)

Kan du köpa prylarna i Kanada via en privatperson (och inte fastnar i tullen) blir det självklart mycket billigare. Svårt att tro att någon här skulle kunna matcha det eftersom inköpspriset här troligen är dyrare än konsumentpriset där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.