Har fått en idé om att vid en köksvägg sätta Ikeas väggskåp (de som är 92 cm höga) som bänkskåp och på något sätt konstruera en vågrät rad med lådor och därunder dörrar.  Som en skänk m a o.

Ikea har inga lådor som är anpassade till väggskåp, men jag tror att jag såg på Theofils hemsida utdragsbeslag som skulle kunna fungera. Det gäller bara att få ihop måtten.

Finns det någon här som redan har förverkligat min idé eller gjort något snarligt, som vill dela med sig av sin erfarenhet. Eller komma med bra tips. Allt är välkommet.

;)
 
Numera har IKEA grunda lådor som passar till deras väggskåp.
 
Näe men.....gud vad glad jag blir :D
Jag måste vara blind, ty jag har varken sett dem på varuhusen eller på nätet.

1000 tack för den informationen.
 
Är inte det samma stomme? Tänk på att ett 90-skåp med sockel blir jättehögt... Djupa bänkskåp är 70 cm. Mina svärföräldrar gjorde en sådan lösning och det blev kanonfint, en bredare rad med grunda bänkskåp och en lite smalare rad med vitrinskåp på väggen över!
/U
Edit: Woops, såg just att det var grunda lådor du skulle ha, ja dom har jag ju oxå sett att dom finns... :)
 
Höjden är inte så viktig, ty det är ingen arbetsbänk eller så, bara lite avlastning för post, telefonen och fruktskålen.

Dessutom ska sockeln vara så låg (och stark) som möjligt. Får snickra själv.
Tänker ersätta mitt nuvarande "alkoholskåp" med detta 2x80 breda skåp där även drickabackarna ska få plats.

Har nu sett de nya grunda lådorna på Ikea också. Toppen.
Visst har de lådfronter som är 22 cm höga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.