R
Hoppas någon kan hjälpa mig med följande:

Min nuvarande soffa är liten, sliten och var egentligen ett provisorium redan för två år sedan, som dock fått stanna kvar. Nu skall jag ju då flytta snart (om inget oväntat händer) och vill då ha lite smakråd.

Min stil är ganska brittisk. Möbler i mahogny och liknande träslag är det som finns i övrigt, oljemålningar på väggarna och så vidare. Jag gillar den stilen väldigt bra. Jag har egentligen två alternativ på soffa:

1. Klassiska Chesterfield. Snygg soffa som är tålig och åldras vackert.
2. Howardsoffa. Denna är ju i tyg. Komfortabel och klassisk.

Nu är frågan vad ni tror jag bör välja? Jag vill ju gärna ha min brittiska stil kvar, men samtidigt får det ju inte se ut som om jag köpt ett dödsbo komplett.

Och så detta med färger. Ljus tygsoffa kommer inte på frågan. Vad är en bra färg på dessa soffor?

(Rummet skall ha nya tapeter antagligen, därför kommer jag kunna anpassa dessa efter soffan).
 
Garanterat Howard soffan i tyg. Alltid haft skinn innan min nuvarande och ALDRIG mera skinn. Riktigt skönt med tyg. Man fastnar inte i det på sommaren och man fryser inte i det på vintern. Dagens tyger är så pass bra oxå att man inte behöver oroa sig nämnvärt för svårare fläckar(om man inte är mkt oaktsam.)
Vill man vara ännu säkrare finns det dyrare tyger typ microtex el liknande som är ännu renare och lättare att hålla rent.

Mitt val- Howard i tyg(hade själv valt ett grovt tyg) i mörkt grått.
Snygg..
 
Jag röstar också på Howard! Kolla på www.sits.se
 
Hemmakatten
Röstar också på Howard-soffan. En Chesterfield-soffa i skinn (har haft en) är faktiskt mindre bekväm än man tror. I den passar nog bara engelsmän med en"stiff upperlip".

Howardsoffan kan gärna vara mörkt, dämpad röd eller i mörkt skogsgrön för att passa din stil.
 
Howard är snyggast och skönast. Tycker Norell är bäst på dem! Har en sån själv.
Om du ändå är sugen på en Chesterfield så finns de ju även in tyg. Då känns det inte lika "antikt"...
Kolla in www.artwood.se
 
Hej
Hur gick det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.