Hejsan igen

Jag ska lägga laminatgolv i ett sovrum och i ett matrum och där är det plastmatta nu. Men om jag lägger laminatgolvet direkt på plastmattan så måste jag kapa en del av underdelen av dörrarna.

För att slippa kapa dörrarna funderar jag på att dra loss plastmattorna. Men då säger en att underlags-foam kan reagera negativt på limmet om man har otur så då är det bäst att ta bort limmet först. :(

Men om jag i stället för foam tar grålumppapp skulle det tåla att ligga mot det gamla golvlimmet, eller vad tror ni? ::)
 
Varför inte kapa dörrarna i underkant? Kan ju röra sig om högst 10 mm, jag hade lagt foam ovanpå plastgolvet och laminatgolvet på det. Minst jobb låter det som och blir nog bäst resultat också. Du kommer ändå inte undan att såga av dörrarna. Men det är lättare att bara såga av 10 mm mot om du måste ta av ett fåtal mm. Kan även tipsa om att du tejpar dörren med maskeringstejp där du skall lägga snittet. På så sätt flisar sig inte snittytan. Lycka till!
 
Korsriddaren skrev:
Varför inte kapa dörrarna i underkant? Kan ju röra sig om högst 10 mm, jag hade lagt foam ovanpå plastgolvet och laminatgolvet på det. Minst jobb låter det som och blir nog bäst resultat också. Du kommer ändå inte undan att såga av dörrarna. Men det är lättare att bara såga av 10 mm mot om du måste ta av ett fåtal mm. Kan även tipsa om att du tejpar dörren med maskeringstejp där du skall lägga snittet. På så sätt flisar sig inte snittytan. Lycka till!
Vad sågar man med för typ av såg?
 
Cirkelsåg har jag använt, men om man använder tvingar och sätter en bräda tvärs över dörren, som anhåll att styra sågen, så går det nog med en elektrisk sticksåg också.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.