Är på gång att installera några tilluftsventiler i sov/vardagsrum för att försöka förbättra inomhusluften.

Luft dras idag ut genom badrumsfläkten samt köksfläkt och insatskamin. Vad skulle ni rekommendera för att förbättra luftens väg in till badrummet?

Dörren (en enkel formpressad bauhausdörr) har ingen luftspalt. Funderar på någon form av inomhusventil eftersom det inte känns så smart att borra hål i den ihåliga dörren.

/Joel
 
Fräsa ur tröskeln eller montera en badrumströskel. Själv satte jag 50mm ventiler i min pappsanwitchdörr från 1960. Funkade väldigt bra.
 
Det sitter en tröskel som är plan men med hög bakkant, vet inte om det är en badrumströskel. Ser tight ut mot dörren.

50 mm ventiler låter intressant, var hittar man sådana?
 
En fönsterventil o ovankant av dörren kanske?
 
Jag sågade helt enkelt av en cm i nederkant på dörren då botten var en ganska bred massiv bräda.
 
jerydh skrev:
Det sitter en tröskel som är plan men med hög bakkant, vet inte om det är en badrumströskel. Ser tight ut mot dörren.

50 mm ventiler låter intressant, var hittar man sådana?
Valfritt byggvaruhus, jag köpte mina på hornbach.
 
Jag funderar själv på ljuddämpade överluftsdon i kommande husbygget - eventuellt hemmabyggda. Borde gå att sätta ovanför dörren.

Ljuddämpade för att inte eventuella ljud från toalettbesök ska ta sig ut.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.