Har inte varit på stugan så mycket den sista tiden, men har fått lagt på pappen på taket utom en 3 meters längd på den sista sidan som jag saknar.. Skall in till stan i morgon för att köpa den sista biten.. Så blir det att börja på plåten sen..
 
  • 43.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 44.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 45.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 46.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 47.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inte alltid lika lätt att få tid med projekt.. :( Så nu stannar det nog några dagar tyvärr.. Men taket är i alla fall tätt med papp, och runt skorsten, så nu kan jag ju låta det stå några dagar utan att jag skall oroa mig för att presenningen har blåst av eller något.. :)
 
  • 48.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 49.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Imponerande jobb, kör på. Har fått lite ideer själv till nästa projekt. En fråga om rören under läkten i inlägg 16, vad skall de vara till, fattade inte riktigt.
Edit: det kanske inte är rör utan slanor, då undrar ja varför du valde att ha dessa kvar.
 
Redigerat:
Alltid roligt att få kommentarer, och roligt att det kan bringa nya ideer till andra också.
Vet inte helt vad du menar med "Rör" under lekt. Det enda jag kan se av rör i inlägg 16, är det (Nu totalt onödiga) stöd röret mitt under taket. Annars så är det det gamla taket som är kvar under det nya. Det kommer att rivas innifrån när jag får på lite väggar runtom.
 
Gjorde ett liknande tak en gång och då lät vi de gamla takreglarna vara synliga till hälften från insidan, mellan dem fällde vi in hutonittak som figursågades så att de smet in emellan, blev riktigt snyggt.
Kommer du dölja de gamla bjälkarna helt från insidan?
 
Nja.. Jag har tagit vara på dom långa som har varit stöd till det gamla taket, så jag tänkte lägga en under på mitten av taket. Den är inte rutten eller något, så det är nog bara att fästa den i båda sidor, ena mot skorsten, och andra över fönstret. Tycker också det är snyggt med lite gamla detaljer, så det är tänkt (om det blir så vet jag inte) att ha lite gammal snickarglädje runt om på vissa platser på stugan, men hur det blir och när vet jag inte helt. :) Tycker det är viktigt att få det tätt först.. :)
 
Fick inte gjord så mycket denna gången jag åkte till stugan heller. Jag fick byggd en ställning som inte var helt av den säkraste typen, så jag har tagit det jä... lugnt när jag har hållit på.
Så jag fick upp en del av panelen och målat denna, och börjat på taket, innan jag fick en telefon om att en i familjen har fallit bort, så jag fick packa ihop och sticka iväg igen.
Men här är ett par kort på det jag fick gjord.
 
  • 50.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 51.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick gjord lite til.. :)
 
  • 52.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 53.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kom tillbaks på stugan i går eftermiddag, så jag fick gjord lite på gaveln på den ene sidan så jag snart får bort "Ställningen" som jag har gjord. Då kan jag fortsätta på nästa vägg. Har några brädor kvar under fönstret..
 
  • 54.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har fått lite uppehålls väder nu, så då var det bara att komma igång på taket.
Jag har faktisk inte haft en liten aning om hur jag skulle göra slutet på ränndalen, men det har löst sig på ett eller annat vis.. :)
Man kan se lite på sidan att det är ganska så klart med gavel väggen på toppen också, saknar bara en ram och dropp bleck.
 
  • 56.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tar mig en rast från stugan i helga. Men det blev i alla fall lite bättre innan jag åkte hem.
 
  • 57.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fantastiskt arbete! Mycket inspirerande.
 
Tackar så mycket.. :)
 
Har i dag fortsatt lite på ytterväggen. Det var inte läge för att börja på taket när SMHI varnar för 4cm regn, så jag tog ett lite tag på väggen. Fönstret blev det samma som på gavel sidan, kopplad 2 glas.
Fick på lite breder också, men då var det för mörkt att ta kort.
 
  • 58.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 59.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 60.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket snyggt och bra jobbat! Ser fram emot fler bilder och mer text. Kul att folja duktiga manniskors duktiga arbeten! (^-^)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.