Någon som gjort sökningar där och valt att tecknat avtal med "någon" som kommer upp i deras listor och det har stämt? Jag säger inte att det inte stämmer, jag vill bara kolla om det verkligen stämmer eller om det något man missar i deras siffror.

Blir en ganska bra skillnad och man är rädd för att det är något... ja något man missar. En snabb sökning så skulle jag få en minskning på 4500:- om året och då blir man lite frågande hur förra ägaren "missade" detta fenomen.

Vill vara säker :)
 
Skulle gissa att väldigt många inte jämför elspriser alls och ännu färre tar steget och byter trots att det är otroligt enkelt. Det är väl inga konstigheter med sidan utan de sammanställer vilka priser olika bolag har så att man enkelt kan järföra. Som utflyttad västerbottning blev jag glad när jag såg att Skellefteåkraft var bland de billigaste på elskling, så då åkte dalakraft snabbt ut och Skellefteåkraft in:D

Inga konstigheter, bara att byta till det som är billigast för er del!
 
Tack, då så... då är det bara att boka in sig :)
 
Vem betalar?
 
Nyfniken skrev:
Vem betalar?
Hur menar du? Det är väl jag som gör det :S
 
Falkens skrev:
Hur menar du? Det är väl jag som gör det :S
Gisar på att han ställer sig frågande till vem som betalar saiten elskling.se + all reklam.
 
Falkens skrev:
Hur menar du? Det är väl jag som gör det :S
Elskling.se drivs av någon. Driften kostar pengar. Var kommer pengarna ifrån?
 
Nyfniken skrev:
Elskling.se drivs av någon. Driften kostar pengar. Var kommer pengarna ifrån?
Ja det skiter jag i :D det är väl någon som får betala för att vara med... det är säkert inte gratis men det skiter jag i... vad är mitt el pris, det är mer intressant och var frågan
 
Nyfniken skrev:
Elskling.se drivs av någon. Driften kostar pengar. Var kommer pengarna ifrån?
Elbolagen betalar en avgift till Elskling. Antingen per kWh eller per tecknat avtal skulle jag tro.

Det finns en del marginaler i den branchen, en bekant bytte ut alla elcentraler i sin bostadsrättsförening, införde inviduell mätning, fick bort allas anslutningsavgift och kapade elpriset med 8 öre.
 
Nyfniken skrev:
Vem betalar?
Först betalar elbolagen till elskling och så får kunderna betala till elbolagen.

Det är ju inte så mycket att göra åt egentligen så länge som priserna är desamma på elskling som via elbolagen direkt. Man kan ju iofs kolla priserna via elskling och sedan teckna direkt via elbolaget (vilket jag gör), men det hade ju inte funkat om alla gjorde så. Elskling främjar å andra sidan säkert konkurrensen, så det blir nog billigare för kunderna trots allt.
 
Redigerat:
Att jag frågar vem som betalar är att jag kom att tänla på den där dosan som lanserades när telemarknaden släppts fri. Dosan valde automagiskt den billigaste av operatörerna när man inte ringde.

Det som det inte skyltades med var att den valde den billigaste av de tre dyraste operatörerna.
 
Du menar att elskling inte listar samtliga elbolag? De listar åtminstone fler än vad jag skulle orka kolla igenom.

Det verkar åtminsone som att vissa elbolag som listas inte har något samarbete med elskling då de inte visas med logga i jämförelsen, tror inte heller att man kan teckna avtal via elskling då.
 
Jag har använt elskling för att byta elbolag. Har såvitt jag märkt fungerat bra.
 
Vad har "ni" för Kvh pris idag?
Bara för att jag väljer ett fast pris till en kostnad så kanske det är dyrt så av nyfikenhet så frågar jag vad "ni" betalar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.