Allt blir verkligen grymt snyggt.
Och jag instämmer med föregående talare gällande golvet.
kul med dessa trådar, man får inspiration så det kliar i fingrarna :)
 
Duger bra att han som ska bo där.... :D

Riktigt snyggt.....
 
Elrör återfunna!
golv1.jpg

Det blev nattpasset igår också.

- Inramningen mot högskåpen är monterad, spacklad, slipad och fått microlit
- Högtalarkabel dragen
- Eluttag monterade
- Köksön påbörjad
- Borttappade elrör återfunna

kok.jpg

Mer foton kommer...
 
Redigerat:
Enk Projektet skrev:
Duger bra att han som ska bo där.... :D

Riktigt snyggt.....

jovars.... :cool:
 
hur hittade du rören? måttade antal ggr och kapade o hoppades att det skulle fungera? :)
 
sir_daniel skrev:
hur hittade du rören? måttade antal ggr och kapade o hoppades att det skulle fungera? :)
Jag kom på att när jag la glesreglarna för golvvärmen så petade jag ner rören i bjälklaget för att jag snubblade på dem hela tiden. Så jag kände väl på mig att dom va där i krokarna. Tanken var ju att göra ett hål stort nog att få ner armen och känna runt lite. Det va på håret att jag fick tag i dem, fick köra ner armen en bit förbi armbågen för att nå dem. :)
 
Fått lite mer gjort idag.

- Högskåpsramen målad och klar
- Köksön monterad
- All el dragen och kopplad i köksön

Blev lite extra jobb med köksön eftersom jag var tvungen att skruva isär allt och flytta på benen på kortsidorna. Hade nog druckit lite mycket vin när jag monterade dem... Annars flyter det på riktigt bra nu!

kok2.jpg
 
Redigerat:
Ahhhhggggg, grymlings va fint det blir. Har tidigare sagt tvärnej till ryggås men dina bilder säger nåt annat. Invändningen har väl mest varit att värmen går upp i taket men det ska tydligen kunna lösas med fläktar. Har du nåt sånt i tankarna?

Kjell G
 
Erik har nog tänkt sig ett par klassiska porrfläktar modell 80-tal :cool:
 
Kjell_G skrev:
Ahhhhggggg, grymlings va fint det blir. Har tidigare sagt tvärnej till ryggås men dina bilder säger nåt annat. Invändningen har väl mest varit att värmen går upp i taket men det ska tydligen kunna lösas med fläktar. Har du nåt sånt i tankarna?

Kjell G
::wow: kul att jag lyckats omvända dig!!! Lösningen på det är att jag har en frånluftsmodul till bergvärmepumpen, så det blir en ventil nocken. På det sättet tar jag till vara på den värmen hyffsat iallafall...
 
PCLarsson skrev:
Erik har nog tänkt sig ett par klassiska porrfläktar modell 80-tal :cool:
Jag ville ha det men frugan sa blankt nej tyvärr... ;)
 
Btw. Högskåpen, bänkskivan, kyl och frys är på plats! Fotar imorgon!
 
Nu även smygbelysningen i 2 smygar! :)
 
T
erik_n skrev:
Jag ville ha det men frugan sa blankt nej tyvärr... ;)
Toffel:cool:
 
erik_n skrev:
Fått lite mer gjort idag.

- Högskåpsramen målad och klar
- Köksön monterad
- All el dragen och kopplad i köksön

Blev lite extra jobb med köksön eftersom jag var tvungen att skruva isär allt och flytta på benen på kortsidorna. Hade nog druckit lite mycket vin när jag monterade dem... Annars flyter det på riktigt bra nu!

[bild]
Vad ar det for matt pa on?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.