Hej,

Jag håller på och inreder mitt garage / förråd och har ordentlig ångest för hur jag ska göra med diff. plast i väggarna? Finns ju massor av trådar om ämnet men tycker det känns som om alla pekar åt olika håll..

Tanken är att förrådet ska vara uppvärmt året runt, dock inte speciellt hög värme utan enbart för att slippa fukt, rost och sånt på verktyg. Sen även kunna förvara frostkänsliga saker som tex färg. Garagedelen kommer inte vara uppvärmd initialt men kanske kommer att bli det sen, vet jag inte nu..

Väggarna kommer bli 140+45 och taket nånstans över 300mm så hyffsat med isolering för att hålla nere uppvärmningskostnaderna. Det blir samma mängd isolering i garage och förråd och väggen där i mellan.

Har satt upp första varvet med isolering så ska jag sätta plast är det nu.. bör ta och bestämma mig men vet inte hur jag ska göra...

Så nu är frågan.
1. Ingen plast över huvudtaget?
2. Plast i förråd men inte i garage? kanske blir dumt om man värmer allt sen?
3. Plast i både förråd och garage men inte i väggen mellan dem?

Mvh
Anders
 
Jag hade gått på alt 3.

Lika bra att att göra det ordentligt när man ändå håller på! Du har ju som sagt ganska mycket isolering så plast känns vettigt. Dessutom kan det ju vara bra att i framtiden kunna köra in en blöt bil även på vintern utan att oroa sig!
 
Körde på 3an i mitt, dock samma värme i både förråd och garage.
Men jag tror det blir tokigt om du ska värme men ingen plast i en del o värme och plast i en annan.
 
tack för svaren.
Blir det dumt om man plastar alla ytterväggar/tak och även mellanväggen mellan garage/förråd nu när jag inte kommer ha uppvärmt i båda? Har dock inte läst/hört att man gör så men men..

Jag har en leca-rad på plattan under syllen? Drar man ner plasten ända ner mot plattan eller stannar man vid syllen ovanför lecan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.