Har köpt en jabo byggsats. Tänkte höra vilket är det enklaste sättet att isolera den.
 
Har iallafall bestämt mig nu hur jag går till väga. Spikar på några tryckimpr plankor underifrån och lägger trossbotten ovanpå dom och sen 120 isolering. Väggarna är redan färdiga och har ingen luftspalt men enligt fabrikanten är det inte något problem och jag kan isolera med 70 i väggar.
Sen i tak isolerar jag 120s takstolar med 95 isolering och monterar läkt och eventuellt masonit så jag får en luftspalt på 25. Och jag tror inte jag behöver montera ventilation i takstolar då det ändå är naturligt ventilerat. Jag kan inte förklara bättre men tror det är öppet någonstans som gör att det ventlieras.
Blir det här bra eller?
 
Låter mycket vettigt!
 
Håller med om att detta låter bra. Jag är i ungefär samma situation. Köpt en sorselestuga, där jag tänkte börja med att isolera tak och golv på det sätt du beskriver. Jag kommer endast använda min friggebod för sommarbruk. Jag har en lite fundering avseende diffusionsspärr, behövs detta? Har initialt kommit till slutsatsen att den kanske inte behövs. Är det någon som har synpunkter/idéer kring detta?
 
Diffspärr skall bara användas om huset/stugan är uppvärmt året om.
 
Tack för svar. Alltså skippar jag diffspärr i och med att friggeboden bara kommer användas några veckor under sommaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.