Hej
vi ha den här tråden levade eftersom vi inte har bestämt oss vilket hus eller vilket husföretag vi ska bygga med än.
Tar tacksamt imot mer information och erfarenheter om götenehus och dess olika hus.
Hur verkar standarn i götenehus någon som vet?

Stoffe_byggare har ni flyttat in i nya huset?
roligt i så fall, vi får nog räkna med att flytta om ca 1 år det är ju ganska lång process från tomt köp till inflyttning.


mvh elene
 
elene skrev:
Hej
vi ha den här tråden levade eftersom vi inte har bestämt oss vilket hus eller vilket husföretag vi ska bygga med än.
Tar tacksamt imot mer information och erfarenheter om götenehus och dess olika hus.
Hur verkar standarn i götenehus någon som vet?

Stoffe_byggare har ni flyttat in i nya huset?
roligt i så fall, vi får nog räkna med att flytta om ca 1 år det är ju ganska lång process från tomt köp till inflyttning.


mvh elene
Mitt intryck är att Götenehus håller en hög standard.
Vi väntar just nu på bygglovsritningar från dem.
 
hej igen
Fick idag kostnadsförslag på skogås ihop byggt med garage och carport + några små ändrning, tyckte att det blev oförskämt dyrt, priset på huset med puts 2 042200,- hel ok + ca 460 000,- för ändringarna och garage och carport. dyrt, dyrt, dyrt
Har ni som bygger/eller ska bygga med götenehus erfarenheter av ändringar, garage mm
tack på förhand

hälsningar elene
 
Hej elene,

ta in offerter själv på arbetet på huset.

Har precis börjat med detta själv och på grunden sparar jag 100tkr jämfört med götenehus grundare.

Vi köper som sagt stomrest, sparar mycket tid och pengar på att låta dom som är vana att smälla ihop deras byggsats jämfört med att göra det själv.

Nästa steg för oss är att ta in offerter på el & vvs osv.
Om du bor i en storstad så jämför med hantverkare i en mindre stad ca 10 mil bort. Det var så jag lyckades spara mina pengar på grunden. Känns som att dom lägger på 25-50% i storstäderna.

Hittade precis en pensionär som kaklar grymt bra, pris 100kr/tim. oslagbart.
 
samba du har fått pm
 
Vi har flyttat in.
Allt har funkat kanon men det beror nog även på en oerhört bra byggmästare.

Mvh
 
Stoffe_byggare skrev:
Står längst ned på mina inlägg  ;)

Vi bygger ett omritat arkitektens skiss nr 102 med helt utgrävt bottenplan.

Blev bättre än vi någonsin vågat föreställa oss!
Halloj!

Vad kostade 102:an?
 
Vi har tittat på skogås också, ingen som byggt detta i närhetern av jönköping ?

/Peter
 
Götenehus har rest ett Skogås som visningshus ute i Kullavik söder om Göteborg. Jag tror det skall vara färdigt i december invändigt, men utvändigt är det i stort sett klart.

Var där och tittade idag, nu blir man sjukt sugen på att komma igång själv. Vårt kommer för stomresning den 24 januari.

Peter: om du är intresserad av bilder så har jag några som jag kan skicka över, skicka ett PM bara

//samba
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.