Nu är stugan nästan klar men vi har ännu inte allt vi vill ha. Kan ni komma med tips?

1. Galler att torka av skorna på. Var hittar man det? Tror jag sett på Gysinges hemsida något svindyrt.

2. Förslag på lämplig tambur-inredning i minimal genomgångshall (där det banne mig är dörrar precis överallt!). Funderar på enbart krokar, inga galgar, eftersom det mesta måste hålla sig "platt" in mot väggen och inte sticka ut för mycket.

3. Elektriska handdukstorkar - vad har ni hittat?

4. Riktigt snygga kartonger à la hattaskar i stort format att ställa ovanpå klädgarderoberna. Vita, beiga, blåa kanske? Tror mig ha sett billiga och skrangliga på IKEA samt rejäla och dyra på Åhléns. Några idéer?

5. Det här blir en omöjlig nöt att knäcka! Kan någon tipsa om en tékanna som är
a) glaserad keramik
b) inte för tung!
c) inte spiller
 
Ett svar av fem möjliga!
Tekannor som är stora, glaserade och inte tunga finns faktiskt. Det sista är mitt krav, för att kunna hälla ordentligt utan att spilla. Jag fick en mycket fin handgjord tekanna i present, och blev så ledsen när jag slog sönder den, så jag bestämde mig för att köpa en billig i stället som jag inte skulle bli ledsen om den gick sönder. Den jag hittade är mörkblå, glaserad, stor och har ett extra handtag under pipen och kostade ca 170:-
Köpt i en teaffär.

/EB
 
1. Fotskrapa i aluminium, skitsnygg, såg den i butik förra veckan men kollade aldrig priset.http://www.byarumsbruk.se/iprod.htm

2.Europa möbler har två olika men ändå snarlika klädhängare som passar bra där det är trångt, även de i mitt tycke mycket snygga. Den ena heter "Roslagen" och på den går armarna(med krokar på) att vika in när de inte används, den andra har inga vikbara armar utan är helt väggfast är också jättefin och heter "Lovisa".
http://www.em.com/

3. Vi tittade på en handdukstork från Svedbergs som bara krävde 37 cm på bredden och fanns, åtminstone förra året, i olika höjder.http://www.svedbergs.se

4. Skulle även jag vilja ha tips på, får gärna se ut som gamla stora hattaskar dvs. bruna med "livrem" runtom ;)

//Christina.
 
Christina:
Byarumsbruk har jättefina grejer med de är på tok för dyra för en sommarstuga. Tack i alla fall!
EuropaMöbler hade ju jättefina saker: tack för länken! Hela Roslagen-serien föll jag för. Lovisa var också en smart lösning. Bra också att EM finns som webaffär.
Funderar på en sån där påsförvaringshylla från Norrgavel. De tar ju inte mycket plats.
Svedbergs ska jag kolla upp strax.
Tack för att du tog dig tid att svara!
 
EB: Bra tips om att köpa tékannan i en téhandel! Vi har faktiskt en liten kaffe- och téhandel här i närheten och de har diverse tillbehör. Ska definitivt ta en sväng dit och kolla vad de har. Tack!
 
Lycke skrev:
Byarumsbruk har jättefina grejer med de är på tok för dyra
Jaa... det kan jag hålla med om, vet av tidigare egna priskontroller då jag önskat mig något från Byarums att det alltid stupat på priset för min del med, och då till permanenthus ;) men å´andra sidan så vet man ju aldrig hur mycket andra är beredda att betala ;)

//Christina.

PS: Det var därför jag nogsamt noterade fotskran och hur snygg den var men inte brydde mig om att fråga efter priset ;)/DS.
 
Anders: MYCKET snygga handdukstorkar! Tack för länken, det var precis vad jag letade efter! ;D
 
Lycke skrev:
1. Galler att torka av skorna på. Var hittar man det? Tror jag sett på Gysinges hemsida något svindyrt.
Av en händelse så råkade jag idag (när jag var på färgaffären för att bryta ännu en, i den till synes oändliga raden av provburkar ::)) se en fotskrapa som var en i det närmaste identisk kopia av Gysinge´s modell, dock inte i gjutjärn förstås ;)
Men snygg var den och verkade gedigen, kostade 298 kr.

//Christina.

PS: Glömde skriva att det var på Färgtema jag såg den/DS.
 
Mycket prisvärda handdukstorkar från LVI hittar di billigast på www.handdukstork.se
Fraktfritt hem oxå. Vi har den där man kan reglera värmen, kanon. ;)
Glöm inte bort att det är olika för el eller vattenburen...
 
Christina/byggimpert: Tack för tips om skrapa/galler! Tror du har svarat på varenda fråga jag ställt de senaste dagarna!
:D
 
Flitiga Lisa: Handdukstorkarna hos awmab.se var verkligen annorlunda, för att uttrycka sig milt. Jag har aldrig sett något liknande! Den andra länken (första, om man ska se till dina inlägg) var bra men jag kunde inte hitta just de där balla som Anders tipsade om?! Jag ska dock syna sajten lite närmare. Tack!
 
Lycke skrev:
Christina/byggimpert: Tack för tips om skrapa/galler! Tror du har svarat på varenda fråga jag ställt de senaste dagarna!
:D
Du vet.... "alla fåglar sjunger ju efter sin näbb" och jag är ju ingen hejare på dom där riktigt svåra ;) snickarproblemen, men nån måste ju känna ansvar för dom små och till synes betydelselösa detaljerna också ;) ;D

//Christina.

PS: Dessutom regnar det oupphörligt och jag har semester >:( Mao. alltför många tillfällen att slinka in här i väntan på bättre målarväder ;)/DS.
 
Svarar på min egen fråga, om det är någon som skulle vilja ha en bra länk!
www.dryson.se
Här finns allt jag vill ha! Webshop och vanliga återförsäljare dessutom, så alla kan handla. Föredömligt lättnavigerad hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.