erik_n skrev:
Det blir en matt fin yta. Den enda skillnaden är egentligen att det blir samma struktur överallt. Annars har ju gipsskivan en struktur och spacklet en annan.

Microliten suger lite mer än gipsen.

Färgen torkar just nu och det ser klockrent ut! Imorgon kommer dom och fogar mot fönstren och målar in smygarna. Så foton man avtäckt golv får vänta till tisdag morgon tyvärr...
Tack för ditt svar, mycket spännande bygge.

Det blir ingen skarv i microliten?
 
PCLarsson skrev:
Tack för ditt svar, mycket spännande bygge.

Det blir ingen skarv i microliten?
:) kul att du gillar det jag gör!

Nej, man lägger våderna ca 5 cm och skär båda lagren, sen tar man bort spillet och får en perfekt osynlig skarv. Om man mot förmodan skulle få en synlig skarv går det att spackla på microliten också...
Om man vill göra om och göra rätt ;)
 
Dagens resultat:

malning.jpg
 
Redigerat:
Snyggt... ;)
 
dalbotös skrev:
snyggt... ;)
tack!
 
Vad gör ni? Jag surplar rödvin och monterar stommar medans frugan sover på soffan.
 
erik_n skrev:
Vad gör ni? Jag surplar rödvin och monterar stommar medans frugan sover på soffan.
Surplar du fortfarande eller är det tungt huvud som gäller idag? Tyckte mig se något om att det utlovades bilder utan skyddsplast på golvet till tisdag morgon? Är det inte tis... nej, det är mån..? Semesterhjärnan har slagit till! Vad är det för dag idag???:rolleyes:

Hur eller hur, det verkar bli grymt snyggt hos er Erik! :)
 
Nej då! Det jobbas på här! Bygger högskåpssockel och klämde just min satans tumme! Tur man har 2... Åker och handlar lite el-prylar istället en stund!

Det är måndag :) täcker av ikväll tror jag så håll ögonen öppna ;)
 
Man säger ju att en bild säger mer än tusen ord. Här kommer mer än tusen ord!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Kl 01:30 såg det ut såhär.
7.jpg

Litet bakslag. Någonstans under golvet ligger 2st elrör som skulle komma upp i köksön... Sockelbelysningen samt uttag. Humm.....

// Erik
 
Redigerat:
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Snyggt jobbat!

Trist med rören, men du kan nog hitta dom ifall du tar en dragfjäder och "knackar" mot golvet, ifall rören ligger ann mot golvbrädorna dvs.
 
Daniel78 skrev:
Snyggt jobbat!

Trist med rören, men du kan nog hitta dom ifall du tar en dragfjäder och "knackar" mot golvet, ifall rören ligger ann mot golvbrädorna dvs.

Tack för tipset! Testar det ikväll. Idag är det tjänapengar-jobb som gäller 8-17 :S
 
Ser bra ut som fan:)
 
MagnusSt skrev:
Ser bra ut som fan:)
:wow: TACK! Kan inte annat än att hålla med!
 
Bjuder på en till bild på väggmodulen i köket.

8.jpg

Ska bli riktigt kul att få klart RGB-panelen. Väntar bara på 1st dubbelfrostad plexi och en härdad glasskiva. Samt även en elektriker som kopplar in radiobuscentralen.
 
Redigerat:
Riktigt, riktigt läckert! Älskar verkligen golvet... d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.