Finns det något standard mått för rördragning under tak, på vägg men under taket? Kromade rör i badrum.
 
Du har ju dubbelrör svep man använder i badrum som ger lagom utrymme för rörskärare mellan rören så sätt översta röret på samma avstånd från taket och tänk på att en rörskärare går fritt från ev taklist etc
 
Krilleman
byggarätt skrev:
Du har ju dubbelrör svep man använder i badrum som ger lagom utrymme för rörskärare mellan rören så sätt översta röret på samma avstånd från taket och tänk på att en rörskärare går fritt från ev taklist etc
Va?! Fattar jag fel här, han vill fästa vanliga kromade rör på vägen under taket. Lämpligen använder man väl vanlig kromad dubbelklamma 4cc!? Vad är ett dubbelrör-svep?!

Beroende på om man ska förbi ducshdörrar eller dyligt kan man anpassa efter dom men ett vanligt mått jag brukar utgå ifrån är 12 & 16cm från tak, alltså håltagning på 14cm. Brukar bli bra och inga av mina kunder har klagat ännu. Sätter du dom närmare taken blir det lite tajt med plats för dragning av kopplingar.
 
Givetvis blev det vanlig dubbelklamma 4 cc och 12-16 cm var det jag kom framtill själv. :) Tack för svaren. Sen den mystiska sjukdomen kapfrossa får vi ta en annan gång.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.