Helger kan vara jobbiga. Eller?
Vem umgås ni med på fritiden?
Familjen? Bekanta? Vänner?

Och hur träffades ni?
 
När det väl är helg e de så jäkla skönt att i bästa fall få andas från jobb så det blir oftast bara att vara hemma i lugn och ro med familjen utan en massa måsten...
 
Helger är andningshålet när isen ligger tjock och mörkret lägrar sig över konungariket Sverige. Då säger jag som tysken: Home, sweet home :)

...och ja, barnen får gärna komma o hälsa på, så blir det lite som "gamla tider", god mat, TV-spel och glada skratt. Tyvärr finns inga små till en morfars-wannabee men än är det väl inte kört :p

Kjell G
 
Umgås:O ;) när byggprojekten är i full gång finns det knappt tid för umgänge, om de inte kan göra ett handtag samtidigt.

Byggarbetsplatsen brukar snarare bli samlingsplatsen för vår släkt när ett byggprojekt är igång, matlagning för mellan 6 och 10 personer och många som kämpar på (vissa dagar). Tyvärr har jag och brorsan var sitt större projekt i år, vilket kanske inte var bästa tajmingen och risk att man tar knäcken på sitt "umgänge".
 
Det kan stämma. Byggprojekt= inget umgänge :(
 
Grannar är bra o umgås med! Kan bara komma över en kort stund på en öl en skön sommarkväll! Det bästa av allt är att grannen är lite av ett vertygsfreak han oxå!
 
Då det inte är släkt och familj man umgås med så någon tidigare arbetspolare från förr som "hängt med" men mest blir det vänner/tjejens vänner och bekanta som inte är i byggbranchen.
 
Har man små barn och fru, får man anstränga sig ganska ordentligt för att INTE hänga med familjen på ledig tid... :rolleyes:
 
Mikael_L
kamilenski skrev:
Helger kan vara jobbiga. Eller?
Vem umgås ni med på fritiden?
Familjen? Bekanta? Vänner?

Och hur träffades ni?
Jag förstår inte riktigt frågan .... :x


Jag bygger ett hus, har två barn och byggahus.se ...

Lite måste jag sova också ... :cool:
 
Mikael_L skrev:
Jag förstår inte riktigt frågan .... :x


Jag bygger ett hus, har två barn och byggahus.se ...

Lite måste jag sova också ... :cool:
Haha.
Tillbaka från semestern? ;)
 
Mikael_L
Du kan väl gissa vad jag gör på "semestern" ... ;)
 
Helger är bra för då är min man hemma från jobbet och passar barnen medan jag kan lägga ner ytterligare 20-24 timmar på huset. :rolleyes:
Har jag tur lagar han maten (vilket är ytterst sällan) annars får jag som vanligt bryta mitt pågående arbete kl. 16 och laga mat.

Ibland tittar grannen, tillika min väninna sen 20 år tillbaka, över och tvingar ner mig från stegar och byggställningar för en kopp kaffe.
 
Just nu verkar det som att en stor maskinpark och tummen på rätt sida av armbågen genererar fler vänner än man vill ha.. :S
 
slacker skrev:
Just nu verkar det som att en stor maskinpark och tummen på rätt sida av armbågen genererar fler vänner än man vill ha.. :S
Kallar du dessa för vänner ?

q(;^;)p
 
Jobbar skift så då kan man passa på att jobba på veckodagarna för att kunna vara med familj och vänner på helgerna (för det mesta och dom helger som man är ledig).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.