Hejsan.
någon som vet nån i västerås trakten eller någon annan som har bra priser på takstolar?
vill ha 13st som är ca 9,5 m breda så har jag 50 cm "tass" (överhäng över panelen
om man nu behöver så mycket? kommer bli 4m i vägg höjd.
så takstolen blir 9,5m lång och 32 grader. ska ha plåt tak.

tack på förhand!
 
Känner inte till någon i Västerås men Nordiska byggträ har tillverkning i Köping. Själv så föll valet på takstolsfabriken.se när jag köpte nu i våras.

Jag tog in offerter från några tillverkare och ovanstående var billigast trots frakt från Nässjö till Västmanland.
 
Kanske långskott, men kolla även med Rättviks takstolsfabrik (AB Karl Hedin).
Risken är väl att transporten äter upp ev. lågt pris, men kanske värt att kolla.
 
tack för alla svar, ska skicka dom lite mått så får vi se vad dom säger.
fick offert från beijer skulle gå på ca 1900;- per takstol.

tack så länge.
 
Ja, om jag inte minns fel så betalade jag nånstans runt 33000:-? för 19 st A-takstolar (för övervåning), 7200mm i spännvidd o dryga 2m i takhöjd invändigt upptill, ink frakt från Rättvik till Borlänge.
 
9500 kr betalade jag för 8 st fackverkstakstolar med en spännvidd på 6800 mm och en lutning på 27 grader.
 
FredrikR skrev:
Ja, om jag inte minns fel så betalade jag nånstans runt 33000:-? för 19 st A-takstolar (för övervåning), 7200mm i spännvidd o dryga 2m i takhöjd invändigt upptill, ink frakt från Rättvik till Borlänge.
Glömde skriva att det priset var inklusive 19st förstärkningar (45x220) till underramen på taktstolarna.
 
tack tack:)
ska ringa Rättvik idag.
sen undrar jag vart Du "Cabrera" köpt sina?

många tack
 
Mathias_s skrev:
tack tack:)
ska ringa Rättvik idag.
sen undrar jag vart Du "Cabrera" köpt sina?

många tack
http://www.takstolsfabriken.se/
Priset jag angav var inkl frakt från fabrik i Nässjö till norra Västmanland.
 
Har inte köpt takstolar ännu men det blir garanterat från www.timmele.com
Har offert på takstolar om 1050kr/st +m
8 meter spännvidd, 6° lutning, snölast 2,5

13 takstolar : 13,650kr +m
Frakt 1800kr +m (oavsett var inom sverige)

Summa med moms 19,312kr

Fick rådet att beställa när jag vet vilket datum väggarna är klara, så får man dom upplyfta på plats.
 
Redigerat:
kommer inte ihåg namnet just nu, men i kolsva har ja hört att de ligger en vettig firma som har bra priser på takstolar.

mvh
 
Spännare ? :)

japp surrade med en som köpte därifrån, men har testat ringa men inge svar=/
kanske semester.. men ska prova i veckan igen:)
 
de har du rätt i sahakangas ;)
johan köpte därifrån, kanske va han du snackade med.
 
hehe japp så de va du;P
jo, han va de surrade med han igår, sen tog dom typ 1000kr i frakt med kranbil till dörren inte farligt..
ha det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.