vi håller på bygger altan. men vi vet inte vad vi ska köra på för tak.
vi kollat på kanalplast. men sjuukt dyrt. så de får vi hoppa över.
sånt plast tak på typ cheapy är ju ingen kvalite precis:)
så vad ska man satsa på??
sån takpanne plåt. kan de va något? eller ser de dumt ut på en inglasad altan på 40kvm. samt blir de sjuukt varmt med plåt mot plast??
tacksam för snabba svar med tips m.m.
 
Man får alltid värdera kostnaden mot tiden man kan eller vill använda altanen/uterum..
Är det ett uterum med väggar så lägg kanalplast.
Är det öppna sidor och ett ljust läge kan man läggga vanligt takplåt (öronbedövande när det regnar dock och mörkt)

Ett ordentligt uterum som förlänger sommaren är gött. Själv har jag lagt 32mm kanalplast på min innergård, vilket genererade ett någerlunda isolerat uterum på runt 45/50 kvm. När vi hadde -20 i vintras blev det som lägst +10.... Vi satt o åt där ute långt in i november...

Vi köpte taket när dom hadde lågsäsong och minskade utgifterna rejält. från ordinarie pris på ca 35t till runt 20t. Så vänta till höst/vinter...
Får man göra lite reklam så handlade vi på skånska byggvaror och köpte lite annat också, dörr parti mm
 
Redigerat:
Fast man behöver ju inte köpa det billigaste plasttaket.. eller, det vet ju inte jag... men jag köpte ett på XL bygg som det var 15 års garanti på:D! Tror det kostade drygt 4000:-- för en altan på 30 m2. Jag rekommenderar inte att köpa den där genomskinliga blåaktiga plasten, du blir bländad av solen och den håller bara ett par år! Det är min åsikt! Lycka till.:rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.