Tjenare


Jag har en rampool, 3,66m diameter som det uppenbarligen är något hål i någonstans på botten. Vet dock inte hur jag ska gå tillväga nu. Dels så vet jag inte var hålet är, bara att det är i botten på poolen.

Jag har den inbyggd i altanen så den står upphöjd på 30cm sand + 5 cm cellplast.

Min fundering på lösning på mitt problem är följande:

Jag har en gammal, likadan pool som kasserades förra året pga skador på sidorna. Jag funderar på att klippa ut botten på denna poolen, som jag vet är hel och limma fast den i botten på den trasiga poolen. Men vilket lim ska jag använda?

PL400 är väl vattenfast, hur reagerar PVC på PL400, kommer det att funka fint? Några andra förslag?
 
Köp lim från någon som reparerar liners men ditt stora problem är nog att du inte vet vad som åstadkommit hålet så du riskerar att få ett nytt i den duk du limmar på?
 
Jag har flyttat på poolen medan jag byggde o var lite oförsiktig när det låg kapspill, skruv o spik på marken, nu ligger den säkert
 
W
Finns ju annars färdiga reparationskit att köpa för att kunna laga hål i duken :)
 
hugodog skrev:
Finns ju annars färdiga reparationskit att köpa för att kunna laga hål i duken :)
Problemet är att jag inte vet hur jag ska hitta hålet, poolen är rätt otymplig även när den är tom, så det är inget man håller upp och kollar var det läcker direkt. Några tips?
 
Ej testat själv men hörde detta från en poolkille: lite skräp eller fin sand på botten så brukar det samlas vid hålet efter ett tag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.