Vad är bästa sättet att tömma vattenlåset i toastolen om man skall ta bort toastolen?
 
Lyfta den lite snett var en bra lösning för mig. Givetvis så vattnet rann ned i avloppet eller annan behörig destination.
 
Stänga av tillvattnet och spola.
 
Tune skrev:
Stänga av tillvattnet och spola.
Det var ju en bra punkt att komma ihåg så man inte glömmer tömma cisternen. d^_^b
 
En skiva plexiglas, en tätningslist, kompressor, kroppsvikt för att hålla tätt, litet håll för blåspickan, trycksätt så snabbt som möjligt för att "knuffa" ut vattnet. Funkar bara när vattenlåset är fyllt. Obs har ej provat i verkligheten, bara brainstormar lite :)


Edit:
Oj jag såg inte "om man ska ta bort stolen", jag tänkte på en sommarstugetömning...
 
Tune skrev: Stänga av tillvattnet och spola.

Men du tömmer knappast vattenlåset då.
Det går väl inte att göra så mycket mer för att minimera skvättandet när man bär ut den.
 
Luta den bakåt så mycket du kan.
När du bär ut den så lutar du den ytterst lite framåt så att vattnet stannar kvar i skålen.
 
Grovdammsugare
 
Hund?

En "lek" vattenspruta som man suger upp vatten och trycker ut.

Tandborstmuggen och torka upp den sista skvätten med någon trasa
 
T
Sugrör?

Nej, skämt åsido. TS har redan fått ett fullgott svar i och med "wanegardhs" inlägg!
 
Något fel på svamp och hink? Den känsliga kan väl köra en gummihandske? Den extremt känsliga kan väl köra dubbla + heldräkt. Iofs kanske man inte bär iväg toalettstolen då
 
T
myrstack skrev:
Något fel på svamp och hink? Den känsliga kan väl köra en gummihandske? Den extremt känsliga kan väl köra dubbla + heldräkt. Iofs kanske man inte bär iväg toalettstolen då
Heh?

Varför handskar, det är ju rent kranvatten i keramikhästen:|
 
i behållaren ja. tror inte vattnet i vattenlåset är så nice
 
Toa-borste.. jucka ut och in ordentligt ett tag, så har du inte så mycket vatten kvar i vattenlåset efter ett tag. Gäller att få lite sving på det bara. :) (nej, jag skämtar inte)
 
  • Gilla
koppla
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.