tjena allesammans är ny här på forumet men tänkte ändå fråga:
jag har köpt mig en billig stiga turbo på loppis för 180kr (som jag tyckte va billigt) hem o testa primern kass lite fixande senare och nytt membran och olja och tändstift (killen som haft den innan mig har inte servat den verkar det som:@) men det läcker olja från topplocket kan det va så att packningen e kass (hoppas det e probleme:)t) eller att kolv, kolvringar, cylinder e kass (hoppas att det inte är det:() detta är ett sommar projekt som jag har och skruvar på för att jag vill lära mig gräsklippare:D
motorn e föresten en briggs&stratton sprint lx 40 från slutet av 90-talet (tror jag) modell 10c902


tacksam för svar MVH/Niz
 
snälla kan någon hjälpa mig jag vet inte om packningen har svulnat upp lite så den sluter tätt nu verkar den inte läcka men är ändå tacksam för svar
 
Det låter som toppackningen,prova att byta den.Den kostar ca 100kr.När du har tagit bort toppen ta,sot .Rengör
från olja,torka rent.Innan sätter ditt packning ,och toppen.
 
jaa för nu läcker den inte men det kanske är lika bra att fixa det så man vet att den inte läcker om man kanske säljer den någon dag tråkigt om man får ett samtal 3 dagar senare att den läcker som ett durkslag tack för svar och tur att det inte var kolvringarna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.