Hej!

Jag har en liten fundering. Vi har slängt ut gamla köket och ska nu sätta upp ett nytt på samma spånskiva som var där innan. Jag har dock öppat upp vissa gångar för flexrören (el-slangarna) och satt upp fler el-dosor osv... Nu undrar jag. Är det ok att det ser ut så? Jag tänker främst bakom kyl/frys där jag har en sådan slang bakom. Tänker på kondens osv.. ska man tejpa över eller någoting? Jag vill/kan inte sätta gips överallt, det blir för tight med nya köket då.

Ska dock sätta 6mm renoveringsgips där jag ska sätta kakel senare. Men det gör jag efter jag satt upp köket.

Skickar med en bild!

Tack o hej!
 
  • IMG_1223.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Crickster skrev:
Ska dock sätta 6mm renoveringsgips där jag ska sätta kakel senare. Men det gör jag efter jag satt upp köket.
I åtta fall av tio så kaklar jag före jag sätter upp skåpstommarna. Det är sååååååå mycket bättre arbetsställning att göra så än att ligga som en trippelvikt räka mellan över- och underskåp och trixa med kaklet. dessutom gör det inget om man dräller lite med fix/fog.

När det gäller den egentliga frågeställningen så kan du montera en ROT-gips i "kylskåpshålet" efter att hela köket är byggt.
 
Hehe 5 dosor för strömställare vid dörren, ska ni styra hela kåken därifrån eller? ;) Blir trångt i kopplingsdosan.
//Patrik
 
Ok, tack.

Hehe, ja, det är 6 dosor nu. 1 brytare, 4 dimmers, 1 serviceuttag. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.