Är jag ensam om det? Att tycka att en riktig man ska inte använda handskar?
Utom då man arbetar med farliga kemikalier...

Jag tycker de är så ... Ja. Ni vet ;)
Jag vill gråta varje gång jag ser den ena sonen springa efter handskar. Han är rädd för lite smuts. Vad är det för värld vi lever i ?
 
Redigerat:
Bättre då som John Wayne sa: "A man has to do what a man has to do."
 
Du är nog inte ensam, men jag kan berätta en liten story som hände med pappa i våras.

Han har aldrig - i princip aldrig - använt handskar. "De är obekväma", "man får ingen känsla" bla bla. Han har är en riktigt knegare som växt upp i en machovärld. I mars nån gång blev han alldeles virrig och kunde inte gå på wc, tog på sej fel kläder mm. Trodde det gått snabbt utför för min 65-åriga far

Mor körde honom till sjukstugan som först trodde det var gallsten, och de lyckades tömma honom. Sen tog de blodprov och något mystiskt uppdagades - han hade en inflammation i ryggraden. Det blev rask färd till akuten där han fick antibiotikadropp. Han låg på sjukhuset i 3-4 veckor med antibiotikadropp.
Sen kom han hem och fick äta antibiotika i 1-2 månader. Är inte helt säker hur länge. Nu är han "frisk" men har ont i rygg vid belastning, och är matt ofta. Men gillar fortfarande att gräva gropar som en tok.

Vad hände då: Jo, läkarna _tror_ att han fått in en bakterie vi ngt småsår i händerna.

Sensmoral: Visst är detta ett extremfall - på 65 år har han ju farsan klarat sej hyfsat med undantag för massor med ärr och skärsår i händerna. Jag använder _alltid:_ handskar nu, och kallas med stolthet kärrig. De lena händer man får av att skydda händerna uppskattas av sin bättre halva. ;)
 
kamilenski
Inte käringar, du menar väl kärringar?



Nu rättat av kamilenski.
 
Redigerat:
Ola78
Jag använder väldigt sällan handskar men att sätta taggtråd utan handskar skulle jag aldrig drömma om, då använder jag alltid det av naturliga skäl. Likadant på jobbet om jag ska göra takstolar, spikplåtarna som sätts är sylvassa, visst en eller två funkar väl men om man ska stå ett x antal timmar funkar det inte utan handskar. I övrigt är det nog bara vid hantering av farliga kemikalier jag använder det aldrig annars.
 
När stadsbyggnadskontoret kom för göra utsättning till nybygget. Då tog tjänstemannen på stora vinterarbetshandskar för att fästa några 3 tums spik. Sånt kan jag inte betala för utan att reagera.
 
Vilket trams. Klart man använder handskar.
 
MathiasS skrev:
Vilket trams. Klart man använder handskar.
Ja, annars blir ju nagellacket förstört.
 
Exakt!
 
Är man pianist, violinist el dyl. Men är man en man och ska hugga ved eller meka med bilen.

Min kusins dotter är underbar! En lady på 25 bast som snickrar och +++ som proffs.
På kvällarna om hon ska ut, ser hon som en ängel :)

En del av män, kan stå 1 timme framför spegel innan de ska ut. Hehe q(;^;)p
 
Fixartanten skrev:
kamilenski
Inte käringar, du menar väl kärringar?



Nu rättat av kamilenski.
Tack kära Du. Ska Du rätta mitt uttal med ?
:wow:

p.s. skulle inte "du, ni" stavas med stora bokstäver? ;)
 
Redigerat:
kamilenski

Ursäkta. Tänkte inte på att en machoman kan vara så känslig.

Ytterligare en kärring. /Fixartanten
 
Fixartanten skrev:
qkamilenski

Ursäkta. Tänkte inte på att en machoman kan vara så känslig.

Ytterligare en kärring. /Fixartanten
Ingen fara ;)

p.s. använder Du handskar då Du skriver? Tydligen finnes det mer bakterier på t-bordet än i jorden :D
 
Jag använder ofta handskar i jobbet när jag mekar, jag har problem med händerna och får lätt torrsprickor så att blodet rinner över händerna.
 
skalman1 skrev:
Jag använder ofta handskar i jobbet när jag mekar, jag har problem med händerna och får lätt torrsprickor så att blodet rinner över händerna.
Vad???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.