slacker skrev:
Jag kör med Guide 580mhandske till det mesta, köper dem i 12-pack - Inte känt av isoleringen överhuvudtaget, perfekta handskar till det mesta.

Tänk på att kallvatten hjälper mot kliandet om det går så långt.
Tack, hittade inte guide, men ett par liknande nitrilhandskar, verkar vara rätt val.

--- Mats ---
 
joflopp joflopp skrev:
Munskydd och helst heltäckande kläder när man arbetar med glasfiberull. Läser man produktbladen står detta men bilderna i reklambladet från bygghandeln visar oftast en kvinna i kortärmad topp, inget andningsskydd och oftast utan handskar som isolerar.
Har just isolerat en vägg. Hade handskar men bara en t Short på mig när jag jobbade. Behövde ibland trycka in armen så att jag fick kontakt med hela underarmarna. Nu efteråt så sticks det över allt på underarmarna. Är det små sår från glasfibrerna eller va fasiken är det som känns

Tack på förhand
 
lärjungen
Skallagrim Skallagrim skrev:
Har just isolerat en vägg. Hade handskar men bara en t Short på mig när jag jobbade. Behövde ibland trycka in armen så att jag fick kontakt med hela underarmarna. Nu efteråt så sticks det över allt på underarmarna. Är det små sår från glasfibrerna eller va fasiken är det som känns

Tack på förhand
Sent svar, men bättre sent än aldrig ;) Det är glasfibret som sätter sig i huden och sticks. Kan tillägga att med tiden svettas du ut dem ur huden. Jobbar inom snickeribranschen och har flera gånger fått glasull mot huden för att jag slarvat med långärmat. Brukar klia resten av dagen, och försvinner inte riktigt i duschen heller. Men efter en natts sömn har man svettats bort allt. Det kniviga är väl att då har man alla fibrer i sängen istället :sweat:
 
Redigerat:
  • Gilla
David.mo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.