Ska sätta upp taklampa,och köpt den på bilden. Är det bara att vira ihop trådarna...ska det isoleras på nåt sätt eller...?:blushing:
 
  • koppla-kronkontakt-med-kabel__44692_PE140440_S4.jpg KONTAKT.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det sitter väl en kopplingsplint/sockerbit eller motsvarande med två hål i själva lampan? Stoppa in de avskalade ändarna där, skruva åt och kontrollryck i sladden så den verkligen sitter fast.
 
Nää ingen sockerbit..bara ``sladd´´ med brun & blå sladd inuti.
 
Då gör du enklast i att införskaffa en sockerbit:

36-2922.jpg
Eller kopplingsklämmor:

32-7795.jpg

Finns på Clas i Sjön, bygg,arknader, OKQ8 och kanske även en välsorterad ICA eller Konsum.
 
Ja eller ännu hellre så bör du köpa en lös kontakt liknande den som sitter på stumpen du köpte, och montera in din kabel i den kontakten. Det är inte bra med en lös sockerbit etc uppe i lampkåpan.

Om du
 
Har nåt liknande från IKEA, men vid hålen står det L på den ena och N på den andra...gör mig frustrerad. Tror det är en typ av sockerbit?
 
Micofido skrev:
Har nåt liknande från IKEA, men vid hålen står det L på den ena och N på den andra...gör mig frustrerad. Tror det är en typ av sockerbit?
Är den en vit med två liknande "knappar" på med kablar in från lampan på ena sidan och två hål på andra sidan?

Isf gör du enklast i att skala upp kabeln en bit som du köpt - Trycka ned spärren och peta in kabeln så skall den fastna när du släpper "knappen".

På sidan 13 i denna finns det en illustration - Är det så det ser ut?

http://www.ikea.com/assembly_instructions/husvik-spotlight__DYRV01_PUB.PDF
 
Just det..precis en sån manick som på sid 13. Nu ska jag försöka koppla, om hela Södermalm nu blir mörklagt - så vet vi vem...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.