Lägger frågan här med:

Jag håller just på med badrumsrenovering i ett 5kvm badrum och har köpt LKs vattenburna golvvärmepaket med EPS och aluminiumplåtar. http://golvvarmebutiken.se/catalog/product_info.php?cPath=33_34&products_id=101

Min tanke är att lägga detta direkt på bjälklaget, som har 35mm tjock panel mellan bjälkarna, cc30, och flyta med armering ovanpå, därefter klinker. Huset är från tjugotalet, och är byggt med riktigt rejäla bjälkar. Mellan dessa har man alltså lagt/fäst 35X200 träpanel. Golvet känns väldigt gediget som det är, och jag vill helst inte ha den högre bygghöjd som en eventuell 22mm spån gör. Är det ok att göra som jag tänkt?
 
SE till att läsa på ordentligt om våtrumsinstallationer, du bör ha ett dött material under spacklet, dvs golvgips..
Direkt på trä tror jag inte är godkänt..
 
ichgary skrev:
SE till att läsa på ordentligt om våtrumsinstallationer, du bör ha ett dött material under spacklet, dvs golvgips..
Direkt på trä tror jag inte är godkänt..
Enligt instruktionen är det spackel direkt ovanpå aluminiumskivorna som gäller. Under skall det vara 22mm spån "eller likvärdigt". Det är just detta "likvärdigt" jag undrar om. Jag har ju 35mm golvpanel. Vad är skillnaden?
 
Enligt anvisningen från LK ska det vara en 22m spånskiva på golvreglar med max c/c600mm.
Frågan är vad för avstånd du har på bjälkarna under din 35 mm golvpanel? Det är det i kombination med golvets tjocklek som avgör hur mycket svikt det kan bli i golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.