Blir snart gråhårig då man är i djungeln och letar hustillverkare. Först och främst vad för hus man vill ha. Vi är ute efter ett mindre nyfunkishus - 1-plans eller 1½ plans - och då såklart under en prisklass på 2.5mkr - nyckelfärdigt. Är detta ens möjligt? Någon som har tips att dela med sig utav?
 
Beror på var du bor också litegrann. Dyrare entreprenad i större städer oftast.
Varför inte ett 2-plans funkis? 2-plan ger ofta mest kvadrat för pengarna och fruktansvärt skönt att slippa snedtak tycker jag personligen så att man kan möblera vettigt. Om du endast pratar huset nyckelfärdigt exklusive alla andra avgifter som tomt, VA etc etc. Visst är det möjligt. Sen får man inte glömma att det lätt drar iväg 200 000 på tillval, så välj en leverantör där merparten du önskar är med från början std.

Själva höll vi på som du med allt från 1 och 1,5 plan, men det slutade med ett 2-plan från Trivselhus.
Mycket handlar om att hitta ett hus som passar tomten bra också.

Classic 154 från LB-hus är ett prisvärd 2-plansfunkis. Enplansfunkis som är fina tycker jag är dem i Egnahemserien från Eksjöhus, t.ex. Trend som bör ligga nånstans i denna prisklass. Nackdelen med dessa är att de är låsta och man kan inte ändra fritt i det man vill.
Vill du ha möjlighet att "modda" husen utan kostnad så skulle t.ex. Wise:5 från Trivselhus kunna passa att utgå ifrån och sen sätta ett pulpettak. Även ett Wise:10 med förskjuten tacknock t.ex. skulle också vara möjligt, kanske något förminskat. (Sluttningshus i deras katalog, men de gör 2-plan)

Några som verkar ha fått lite ordning på sina grejer vad jag hört är Vimmerbyhus som har bra priser och hög standard tycker jag. De har en billigare serie också, Designhouse.

Det finns nog ganska många hus under 2.5, men allt beror på vilken standard man nöjer sig med och storleken förstås som du önskar men inte nämner tydligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.