Hej!

Sitter och skall försöka rita vår utbyggnad i revit, har sett att en dela nvänder det här.

Nån kanske kan hjälpa mig angående fönster och dörrar mm.

När jag har ritat upp 4 väggar, och skall placera en dörr så får jag upp detta " No Doors Family is loaded in the project. Would you like to load one now?"

Hur tusan laddar jag in detta? känner mi9g som ett mofo men nån här kanske kan reda ut saker och ting.

Tack För svar
 
har inte hundra koll på revit, vi ritar i autocad 2d på kontoret där jag jobbar. men en familj i revit är i alla fall en objektgrupp. dom följde antagligen inte med när du tankade programmet.

om jag var du skulle jag skita i revit, det ett extremt kraftfull program men har för hög instegsnivå för att vara värt besväret om man bara ska rita en tillbyggnad. skissa i sketchup och när du är nöjd ritar du upp bygglovet i autocad 2d eller för all del illustrator.
 
Snailman
jag använde revit architecture 2008 för ett par år sen när jag gick bet på sketchup, öppnade det nu, och det finns en hög med dörrar att välja bland... tyckte det var mycket lätt att lära sig, tills jag skulle göra trappor, men det gick även det till slut...

valde sen att rita huset i solidworks (som jag fortfarande använder), då jag även gick bet på autocad och det var nog lika bra det...
 
Då finns det ingen dörrfamilj laddad i projektet. Bara välja ja och leta upp familje-mappen som borde finnas nånstans. Leta efter en mapp som heter Metric Library eller liknande, där ska den ligga!
 
Problemet är att det finns inga dörrar mm med i programmet, kan man hitta den filen på nätet?
 
vet ej. om du inte hittar family-mappen så får du väl googla. använder själv en köpt licens så jag har ingen koll på hur man får programmet att fungera om man tankat det.
 
www.revitcity.com

Där finns en massa godis att hämta.

Men du måste registrera dig för att kunna ladda hem grejer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.