Har en gammal 70tals lampa som ligger och skräpar. Är det någon som vet vem som designat den?
 
  • bild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett tips: Lägg ut den på Tradera och se vad du får för bud.
En hyfsad värdemätare. Nästa steg är Bukowskis.
 
Redigerat av moderator:
M
Nu ska man ju inte göra reklam, men i handeln finns nu en tidning som heter något med "Retro" och i den finns massor med lampor från just 70-talet. Mest från IKEA visserligen men även andra. Jag har den tidningen men tyvärr inte i närheten nu så jag kan inte kolla om din lampa finns med.
 
Lampan heter Cyklon och designades av PO Ström. Såldes av IKEA under åren 73-75 i färgerna vit, gul och brun.
 
joflopp skrev:
Lampan heter Cyklon och designades av PO Ström. Såldes av IKEA under åren 73-75 i färgerna vit, gul och brun.
Tack
 
Jag har raderat inlägg som var otrevliga/off topic från den här tråden. Ursäkta dröjsmålet.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Jag har raderat inlägg som var otrevliga/off topic från den här tråden. Ursäkta dröjsmålet.
Marlene, nu begriper jag inte!

Jag skrev bl. a. att jag tyckte att lampan var ful.
Trådskaparen skrev bl. a. att allt från 70-talet var fult.

Din reaktion: Radera radera

Vad var otrevligt? Var den någon sjuttiotalist som tog anstöt?
Nu känns det väldigt lågt i tak. Ny trend?
Är det Hello Kitty som gäller fortsättningsvis?

//KoW
 
Oavsett vad ni tycker i dag;vänta tio år så är lampan snygg.
 
KnockOnWood skrev:
Nu känns det väldigt lågt i tak. Ny trend?
Nu vet jag inte om jag läst alla inlägg men jag känner igen referenserna till "att lampan var ful" och "allt från 70-talet".

Jag kan hålla med om att de var möjligen kan ses som OT, men då är väldigt många inlägg i detta forum OT. Jag minns dock inte att jag uppfattade några av dessa inlägg som otrevliga. Lite svårt att bedöma nu dock...

Nej, jag är böjd att hålla med KnockOnWood, det känns som takhöjden är lite låg.

Sen kanske jag har missat andra "grövre" inlägg.
 
Alfredo, du minns nog inte fel.

Den enda personliga kommentaren som jag minns var att TS uppmanade mig att skaffa en hobby
i stället för att sitta och vänta på intelligenta kommentarer i tio timmar.

Jag kan inte påstå att jag känner mig kränkt, det var en kul kommentar som var mycket passande i det sammanhanget.

Då utgår jag naturligtvis från att en lampa inte kan känna sig kränkt :( om man kallar den ful.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.