Jag undrar om någon här kan tipsa mig om vad det kan var för fel, eller hur jag ska felsöka.
Jag har bytt packningar på motorn till min MTD B130 det är en briggs & stratton 13.5 Hp, skruvat ihop den, den har ett nytt tändstift RC12YC samt ett nytt batteri, allt verkar gå bra, jag har bensin fram till tändstiftet och gnista finns också, ändå lyckas jag bara få den att låta som en "burk" när jag kör startmotorn, lite joxande med choken och så emellanåt skjuter det tillbaka via förgasaren en knall och ibland en låga med eld, den kommer bara så långt i startsekvensen som till att startmotorn tror att motorn är ingång, ni vet det där ljudet man får om man håller i tändningen när motorn starta.
Inget händer.
Tacksam för alla felsökningstips.:)
 
Ingen som har några tips, motorn läkte olja från början nu håller den tätt.
Jag har bytt packningar, riktat ett plåtlock som var skadat (locket till oljepumpen tror jag) och lagt in extra packning där, bytt bensinslang, filter och gjort rent förgasaren. Nytt tändstift och nytt batteri, men den skjuter bara typ luft/Bensin/eld tillbaka genom förgasaren och vägrar att starta. Tror den har ett tändningsfel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.