Jag hade inbrott för ett par veckor sedan fast jag har larm med securitas direct. Det som stör mig är att jag vill ha en yttre siren så att grannarna hör när det tjuter. Enligt SD s säljare har de i dagsläget ingen siren för utomhusbruk. Han sa att man måste ha godkännande av länsstyrelsen för att sätta upp en sådan eftersom det är ett störande ljud för grannarna. Dessutom sa han att det håller på att utvecklas hos dem men de har problem att hitta en som passa vårt svenska klimat.
Nu har jag ju sett andra säljare som säljer utomhussirener men då måste man köpa deras larmpaket.
är det någon som vet om man kan koppla in egen siren till befintligt larm?
Funderar på att också uppgradera till Verisure så vi får kamera och brandlarm med.
 
Utesiren har Securitas Direct till sina trådbundna system! Dock inte till de trådlösa... Trådlösa produkter drivs ju av ett batteri och om det sitter ute i minus 20 grader så är ju frågan hur bra batteriet mår av det...?

Men du kan med all säkerhet inte koppla in en annan siren i ditt system utan att "hacka" det och då gäller inte deras garanti!
 
Konstigt att inte securitas har det.
Tittade på det till ett infinite larm och de hadde en klart vettig lösning. AC driven med 12V batteri som backup och iom att det underhållsladdas så lär det funka fint vintertid
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.