Har nyligen fått omdränerat runt huset varvid alla dagvattenledningar har blivit utbytta. Dessa ledningar har ju en röd/orange färg och det ser ju inte så roligt ut där dom går i dager. Så min fundering är om dom inte finns i svart? Då skulle man ju kunna byta ut den delen som syns ovan jord. Man kanske kan måla dom? Men fäster färgen på den ytan?
 
Skaffa dekalplast, finns hos de som tillverkar ljusskyltar. Fråga också hur man får dit den också, behövs vatten + diskmedel för att undvika bubblor.

Protte
 
De är orangea för att de ska synas när man gräver fram dem.

Det går bra att måla dem.
 
Du kan göra den lilla snutten som sticker ur marken av inomhusrör, alltså grå. Det är ungefär samma färg som en betongsockel.
 
Lite sent nu men annars kan man låta muffen till ett orange rör ligga några centimeter under marken och kör sista biten med något annat. Har 4" gjutgjärn med muff upp som ser betydligt trevligare ut på ena sidan huset men tyvärr orange elände på andra sidan. Får se om jag orkar ordna det under sommaren
 
När jag handlade hos MDT Markvaruhuset i Haningen så frågade killen mig om jag inte ville ha svarta rör sista biten som kommer upp över marknivå. Självklart sa jag JA.

Så visst finns dom;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.