Jag är på jakt efter en kunnig röris som kan installera en komplett vedanläggning i Skåne och även radiatorer. Har sökt med ljus och lykta men hittar bara ett par stycken.

Vet ni någon ni kan rekommendera så är jag tacksam!
 
Det är nog lite old school verkar som om rörisarna inte gör det längre. Nä ta och läs på och gör själv finns mycket att läsa o mycket hjälp här på forumet. Helt otroligt vilken kunskap och helt gratis, ta hem en konsult och betala ett par tusen o räkna på ett system sedan visar det sig att det inte funkar.

Vedeldning - kräver ett enormt intresse lika bra att lära sig från början! Annars kan man lika väl köra VP .
 
Håller med om att rörisarna inte verkar kunna detta längre.
Problemet är tid, jag ska ha värmeanläggningen klar till vintern och håller just nu på och bygger byggnaden det ska stå i =)

Tänkte att det måste finnas nån gammal räv som kan detta på sina fem. Tex i norra skåne där vedeldning fortfarande är stort.
 
ma skrev:
Håller med om att rörisarna inte verkar kunna detta längre.
Problemet är tid, jag ska ha värmeanläggningen klar till vintern och håller just nu på och bygger byggnaden det ska stå i =)

Tänkte att det måste finnas nån gammal räv som kan detta på sina fem. Tex i norra skåne där vedeldning fortfarande är stort.
Dom gamla kanske kan den gamla typen av vedpannor men med moderna pannor och tillhörande acktankar kanske inte alla har läst på eller satt sig in i. Det är som jag förstått väldigt stor skillnad på ett vedsystem och ett vedsystem, vad vill jag säga jo det finns inte bara ett sätt att konstruera ett system, därför blir det hela ganska svårt. Att bygga ett vedsystem är en sak att få det att fungera (här brister det ofta)och att elda är en annan sak. Funkar inte alla dessa pusselbitar så blir det rappakalja = skit, irritation och många timmar i pannrummet. Funkar det - grattis ! Världens bästa tillfredsställelse att dels konstruera-bygga-elda finare hobby kan man inte ha.
Vad jag vill säga är du lite händig gör hela systemet själv - inte proffessorsnivå men mycket läsa och stort intresse krävs - men f-n va kul, jag skulle vilja bygga ett till....
Du kommer att tjäna multum.
 
Får jobba på med husbygget då och terrorisera er med frågor framåt senhösten!
 
ma skrev:
Får jobba på med husbygget då och terrorisera er med frågor framåt senhösten!
Självklartd^_^b jag sitter många timmar framför datorn för att jag är nyfiken och vill lära mig och lära ut. Ser det här forumet som ett hjälpmedel och en uppslagsbok, får faktiskt bättre svar här än om man ringer till ett företag och vill veta något, illvilja och inkompetens så fort det blir lite udda lösningar. Ibland kan man inte ens svara på de mest enkla frågorna till och med. Vad som kan va bra att veta redan nu är ju vilket behov av värme du har alltså hur mycket energi behöver du på vintern, detta styr egentligen hela ditt system och pannrum - panncentral.
 
Jag vet en på Bjärehalvön, men jag tror inte dom installerar utanför denna. Var finns du?
 
rca1959 skrev:
Jag vet en på Bjärehalvön, men jag tror inte dom installerar utanför denna. Var finns du?
Utanför Höör. Kan du rekomendera dom?
 
Tack för tipset ska ringa o kolla!
Är det fler som kan rekomendera rörisar i skåne för installation av komplett Baxi vedanläggning så hojta till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.