Kan det inte bli problem när den ska starta vissa pumpar ska värmas i nån timme innan kompressorn startar.
 
smurfen72 skrev:
Kan det inte bli problem när den ska starta vissa pumpar ska värmas i nån timme innan kompressorn startar.
Inte min, det har autostart - varför söka problem, jag söker en lösning/produkt som kan hjälpa mig
 
Problemet som kan bli är att kompressorn slits mer av att starta kall än att gå hela tiden eftersom din vp saknar skyddsfunktion mot kallstart. jag försökte hjälpa dej verkar dumt att köpa grejer som inte funkar vet ingen produkt som du efterfrågar.
 
smurfen72 skrev:
Problemet som kan bli är att kompressorn slits mer av att starta kall än att gå hela tiden eftersom din vp saknar skyddsfunktion mot kallstart. jag försökte hjälpa dej verkar dumt att köpa grejer som inte funkar vet ingen produkt som du efterfrågar.
Tack, jag uppskattar det men min klarar uppstarter - jag trodde det skulle vara lätt att hitta en produkt som klarar att tempstyra men det var inte så lätt så den får väl gå hela tiden
 
Brukar sitta kompressorvärmare i l/v annars slits den vid uppstart för att den ska hinna värma måste strömmen vara på nån timme vet inte hur det är på din vp men så brukar det vara så jag tror det är klokt att låta den gå även om den inte ger nån besparing när det är så kallt.
 
smurfen72 skrev:
Brukar sitta kompressorvärmare i l/v annars slits den vid uppstart för att den ska hinna värma måste strömmen vara på nån timme vet inte hur det är på din vp men så brukar det vara så jag tror det är klokt att låta den gå även om den inte ger nån besparing när det är så kallt.
Inte den värempumpen jag har, den klarar kallstarter men lager slits onödigt mycket om den går och det är kallt så jag skall hitta någon switch som slår av och sätter på den
 
Är övertygad om att den slits mer av att starta kall i -10 grader men lycka till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.