Ja nu när huset är så gott som färdigrenoverat så börjar det bli hög tid att ta tag i trädgården och så smått börja planera den.
Här är man ju mer som ett levande frågetecken, så därför slänger jag ut frågan om ni kan tipsa om några riktigt bra trädgårdsböcker??
 
Jag har metervis med trädgårdslitteratur och det är svårt att rekommendera någon speciell. genrellt bör du hålla dig till de svenka författarna t.ex. Karin Berglund. Lena Israelsson m.fl. Jag har själv köpt många färgglada och billiga trädgårdsböcker som hart varit översättningar och de är ofta inte riktigt anpassade för svenska trädgårdar. Jag kan även rekomender ICA-förlag som har flera bra böcker.

Har du ingen litteratur alls kan du börja med böcker istil med trädgårdens ABC, min trädgård, vår trädgård mm som täcker det mesta. Sen kanske man bli extra intresserad av hostor, rosor eller chiliodling och då skaffar man sig den speciallitteraturen.
 
Jag tänkte mej väl egentligen inte fackmannamässiga böcker, utan mer inspiration!
 
Någon speciell stil du är intresserad av? japanskt? Woodland? Lättskött? träd? Buskar och häckar?

Jag köper ibland lite inspiration och då kallar jag det trädgårdsporr. Diverse trädgårdstidningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.