Hej. Ny här.

Vi bygger ut ett gammal torp. Problemet är att höjden på taket i den gamla torpet-första våning- är 2.10m. Men utbyggnaden måste ha första våning med tak höjd av minimum 2.30m.

Inne hittade vi på en lösning..Vi bygger rummets golv lägre än i det gammla torpet och kopplar dem båda med 1 trappa mellan dem. Men problemet är vad som ska hände utifrån. Byggarna vill börja panelen där golvet ska börja men då få den nya yttre fasaden längre panel än den gamla.dvs: ska se ut som vägen är längre och därför större än det gamla torpet ...FUL!!!

vad har ni andra för lösningar? vi vill gärna bygga ut så att det ser likadant, så mycket som möjligt.
 
Jag undrar om min fråga var fel eller mitt svenska missförstod, eller är det så att ingen kan det här?
 
Ute ska panelen ha samma höjd men inne ska det skilja 20 cm? Jag fattar inte hur det ska gå till och om andra fattar lika lite är det kanske därför du inte fått några svar?
 
Jag ska försöka och lägga en ny fråga. lite tydligare. Tack för förklaringen!
 
Bilder och/eller skiss brukar snabba på det hela :)
 
Nu skickade jag ett nytt ämne med en tydligare fråga! Tyvärr finns inte bilder än. Tillbyggnaden har bara grunden än så länge. men tack för hjälpen. titta på min nya fråga ....det kanske förklarar mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.