Jag skulle behöva tips om någon bra som kan asfaltera en garageuppfart i stockholm. Jag tar gärna emot tips och råd från er som gjort det, vad kostade det mm mm.

Tackar.
:D
 
I senaste numret av Vi villa räknar de med en kostnad av 200 kr per kvadratmeter.
 
Här i Umeå så ligger offerterna på mellan 150:- och 225:- per kvadrat för själva asfalten (32 till 40mm tjock, 80-100kg/kvm) ev. underarbete tillkommer.

Priserna är med moms och gäller vid asfaltering av 4-5 villauppfarter/carportar.

Billigast var (tror jag) NCC Roads och dyrast var Skanska.
 
Hej
Priserna i stockholm brukar ligga på ca 200-300 kr/m2.
Det viktiga är underarbetet  (vet inte om det ingick i priserna jag nämde tidigare) och att det är en seriös firma med rätt maskiner.
Naturligtvis beror priset på hur tjockt du vill ha det. Naturligtvis desto tjockare desto bättre och dyrare.
Har för mig (det var ju en månads sen jag fick min uppfart lagd :)) att det gick åt  13 ton på ca 100m2.
 
Hej

Jag kan rekommendera asfaltläggarna i Haninge. De gjorde vår uppfart och även litet plattläggning. Nu minns jag inte riktigt hur stor den är (tre bilar i bredd får plats utan problem plus att de lade kanske 15 kvm byasten) men vi betalade 27 000 och tyckte det var billigt. De skötte sig dessutom bra, kom när de skulle och jobbade på bra.

Jag kom efter att vi var överens om pris etc på att jag hade en va-brunn under gruset, den letade de fram med metalldetektor och fixade upp på rätt nivå utan diskussion

www.asfaltera.nu

/martar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.