Mikael_L
Hur har du monterat dom?

Har du satt fönsterbleck, och hur?

Själv har jag Meeth-fönster på garaget, och fönsterblecket var ju en huvudvärk. Men jag blir väl lite orolig när du skriver så där. Jag har inte själv upptäckt något otyg -än, men jag har inte kollat så noga heller.
 
svisse skrev:
Har fönster av märket meeth och jag kan bara säga att det är rent billigt skräp. När det regnar och blåser mot fönsterna så läcker dom i underkant, och vad blir det då som följd RÖTA. Har varit i kontakt med casalux fönster & kakel där vi köpte fönsterna och de vill inte ta ngt som helst ansvar trots sin 5 åriga garanti. Så jag lyfter ett varningens finger för meeth fönster, hade jag vetat vilket skräp det är så hade jag hellre betalt dubbelt för att få kvalitet från början.
Undrar också hur fönsterblecket är monterat och om de plaströr under fönster, som används för kondens vatten, är monterade som de skulle.
Mina var förkorta när jag monterade mina fönster så jag förlängde de så att kondens vattnet droppar under blecket och ändå utanför huset.
Kan säga att jag är jätte nöjd med mina Meeth fönster både när det gäller isoleringen och utseendet.
Har haft de monterade i två år nu.
 
Blecket sitter ett par cm in under fönster, precis som de sa där vi köpte fönsterna, sedan fogat en tätning mellan fönstret och blecket.
Plaströr till kondensvattnet, går in i botten på fönstret, vet inte om man kan sätta dessa annorlunda
 
Här är bilder på blecket och de förlängda plaströr till kondensvattnet

s3qa03.jpg

2zzq9ag.jpg

2yyqdmd.jpg

2zqtutj.jpg
 
hej.

Då sitter inte dina bleck instuckna under fönsterkarmen ?
Tack för bilderna förresten.
kan du se om det blir blött under dina fönster?
 
har precis köpt o monterat 4 av deras fönster, mina sitter iof ganska skyddade från väder o vind på övervåningen (takkupor eller vad det heter) jag kommer sätta blecken på undersidan av fönstren o täta med lite extra fog för att det inte ska rinna in bakvägen (dräneringen kommer vara synlig o ej förlängas då de sitter en bit upp)

bra pris o bra bemötande, får se hur det blir i framtiden, men produkter utvecklas hela tiden så hoppas dessa vi köpte är bättre än TS.
 
Vi har också handlat från Byggimporten i Sösdala flertalet gånger. Lite halvskum orderhantering får man lov att säga, men vi är väldigt nöjda med deras produkter (som numera bär märket Drutex).

Första gången beställde vi per telefon och väntade sedan i typ 6-8 veckor utan att något hände. Det visade sig sedan att de endast bearbetar en order om man lägger en handpenning först, något som den äldre herren som betjänade oss inte nämnde (konstigt nog).

När vi sedan lade handpenningen, så gick allt som smort!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.