Hej
Är det någon som provat denna Xlink? Funkar det bra är det ju riktigt smidigt att bara lägga mobilen innanför dörren och slippa springa som en galning genom huset när det ringer :)

http://www.maxicom.se/xlink.php
 
Oj. Den verkar perfekt om den funkar enl beskrivning.
 
Förstår inte vitsen alls med denna produkt, är väldigt skeptisk till smarta saker sedan min felinvestering med trådlöst tangentbord till laptopen.
Möjligt om man har endast har ett ställe i huset med täckning.
 
Fattar inte riktigt vad produkten gör. Det verkar ju inte som man ska skippa sin fasta telefon, utan snarare att den här mojängen kan koppla upp mobilen mot den fasta telefonen. Dvs. så du ringer ut med din fasta telefon, fast från mobil-abonnemanget. För att nyttja upp ev fria minuter står det i texten, men snarare - gissar jag - för att folk med tjänstemobiler ska kunna ringa gratis även från hemtelefonen.

När det sedan gäller uppsägning av fasta abb, så funkar ju inte detta när man har ADSL med tvång att ha antingen ett fast telefon-abonnemang - eller betala en avgift som är precis lika hög som abonnemangsavgiften. q(;^;)p
 
P
Förstår inte varför man skulle koppla in tre olika mobiltelefoner till en och samma "fasta telefon".
Skulle ni tror att tonårsbarn skulle gilla att föräldrarna skulle svara i deras telefon? näää
Det känns mest som en produkt för dom som fortfarande lever i 1900talet

Och varför inte använda trådlösa headset om man är rädd för strålning...
 
Varför ser folk bara det negativa? Detta ger möjligheter.
Vi är bara 2 boende. Är jag hemma, tar jag bara den bärbara till trädgården. Lokalt ringer jag från stationera för 0 ktonor. Till mobiler från mobilen för 0 kronor. Och svarar på båda. Samma gäller hustrun.
Jag gillar dessa 1900 tal :)
 
Vore det inte enklare att bara ha mobilen och köpa kontankort med ett abbonemang som passar ens användande av telefonen? För mig går det åt max 169 kr i månaden och då ringer jag privat, i jobbet och skickar ett och ett annat sms och mms.
 
Då jag inte är typen som alltid har mobilen i fickan, särskilt inte när jag är hemma, ser jag bara fördelar. Om den funkar som utlovat kan jag slippa springa genom hela huset när mobilen ringer bara för att komma fram lagom tills det slutat ringa och ropa hallå hallå utan att få svar. Bara det är värt priset i utebliven irritation. Vi har ju stationära telefoner på 3 ställen i huset som 90%av tiden är närmare än mobilen när det ringer.
Får nog bli att köpa en och prova även om den enligt mitt tycke är lite väl dyr.
 
För oss som inte ännu har barn med egna telefoner är det ett bra koncept - oavsett omdet ringer på min eller fruns telefon när vi är hemma så kan vi använda hemtelefonen.

Kruxet är väl att dom säljer detta som att man inte riskerar sin hälsa genom att använda mobilen även hemma, men istället kommer nog folk använda en trådlöst DECT telefon, som i många fall har en ännu starkare sändare :D

/K
 
Lägga ifrån sig mobilen?!

Nu förstår jag inte riktigt... Hur tänkte de nu???
 
Cujo skrev:
Lägga ifrån sig mobilen?!

Nu förstår jag inte riktigt... Hur tänkte de nu???
Håller med... mobilen följer ju alltid med som alla andra kroppsdelar... :D
 
gadu^ skrev:
Håller med... mobilen följer ju alltid med som alla andra kroppsdelar... :D

Vad? Tar du med den i duschen?
Simmar med den?

Vad har jag missat? ;)
 
kamilenski skrev:
Vad? Tar du med den i duschen?
Simmar med den?

Vad har jag missat? ;)
Hade det vart möjligt så hade man nästan gjort det...
Kanske mer som en protes än en kroppsdel då... :blushing:
 
kamilenski skrev:
Vad? Tar du med den i duschen?
Simmar med den?

Vad har jag missat? ;)
Skaffade du pool;)
 
Pool för mobilens skull? ;)
Ner. Ny vattenslang :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.