Hej!
Är det någon här som byggt ett sidensjöhus? Hur tycker ni isf att allt fungerat?

/Jonas
 
Hej!

Vi har inte byggt ännu, men vi håller på så att säga :). Vi ska lämna in leveransavropet i början av juni och vi kommer att kunna flytta in 1 november.

Vi valde egentligen inte husleverantör utan vi valde tomt och den råkade säljas av dem. Fast de hade vad vi var ute efter ungefär, och nu har vi gjort om det till precis vad vi vill ha.

Hittills är jag jätte nöjd med Sidensjöhus! De har ingen egen säljorganisation utan de anlitar olika säljbolag (3 olika tror jag att det är). Vi köper via Svenska Hem och har alltså inte jätte mycket kontakt direkt med dem, men vi har varit rätt besvärliga och de har fått rita om vårt hus 13ggr och de har inte varit ett knyst om det (det är Sidensjöhus som gör jobbet). Vi ska bygga ett omgjort Bogården med en utbyggnad på mitten baktill och altan/balkong uppe (ca 9 kvm utbyggnad) och vi kommer ha 2,6 m i takhöjd på bottenplanet. Det jag gillar mest är att de är så flexibla. Vi har kommit så nära ett egen ritat hus man kan komma känns det som. Problem verkar vara till för att lösas. För att vi ska kunna få duschrummet på bottenplanet som vi vill så måste de bygga huset i 4 sektioner istället för 3 som de annars gör - det var inga problem (fast huset måste lastas på ytterligare en lastbil då så vi får betala för den extra lastbilen). Jag gillar också deras lister och smådetaljer som gör att huset får lite mer karaktär.

Några vi känner har byggt med Sidensjöhus och de hade väldig otur med säljaren (som inte är Sidensjöhus alltså). Säljaren lovade massor och höll lite. Sidensjöhus har sedan löst alla problem och våra vänner rekommnederar också Sidensjöhus - trots att de fick en hel del problem.

Var i Sverige funderar ni på att bygga?
 
i östersund, ska träffa säljaren för första gången i morgon, så det är inte så långt framskridna planer ännu...

får man fråga hur mycket extra ni fick ge för de förändringar ni beställde?

/jonas
 
Visst!

Nu har vi ju inte gjort klart alla tillval och allt sånt så slutsumman blir högre men....

För högre takhöjd på bottenplan, utbyggnad 9 kvm med 6 fönster och en altandörr på bottenplan, extra altan 9 kvm överplan, extra lastbil pga vårt duschrum, U-trappa istället för vanlig, högre fönster i och med att vi har högre takhöjd osv osv = 190 000:-. Vi ska bygga i Sthlm, så det kan hända att det är dyrare för oss. Men vi tycker att det är helt OK tillägg...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.