Jag har en R-Cod 500 samt motorlåsblek (hittar inte rätt ord. En elstyrd låskista)?
Behöver inget värstning system för xxxx tusen kronor utan en dörr ska låsas upp med kod och det ska "larmas" av.

Skulle någon gå in på annat sätt sitter en enkel rörelsedetektor och den sätter igång en siren.

1.
Dörren alltid låst och kod krävs för att gå in.
"Larmet" är alltid på och så har jag en liten gömd vippa att stänga av och på det med. Nackdelen är att den går att glömma men viktigast är att dörren alltid är låst utifrån.
Kanske ha en röd lampa som lyser vid dörren så jag blir påmind att slå igång "larmet" när jag lämnar garaget.

2.
Knappar in kod och låser upp. Den "larmar" av. Dörr olåst hela tiden
tills jag trycker in kod och låser igen. Måste nog ha en lite synligare lampa utomhus som visar att det är olåst så jag inte glömmer att låsa igen.

Vad är bäst och hur bygger jag upp detta med lättast och mest prisvärt?


12041005e5815151.jpg
 
Redigerat:
Den är väl ypperlig som du har på bilden för att lösa din tanke..

Sen ett eltryckelås eller liknande i dörren. typ Abloy EL582 alt Assa 881

Det dyra i lösningen är låsningen, larmförbikopplaren som bilden visar ligger i riktpris på ~2500 kr

EL582 och 881 ligger på dryga ~5000 kr i riktpris

Du kan även titta på elslutbläck typ Solid 70 med draghandtag på utsida på dörren.. Riktpris ~2000 kr..
 
frohike skrev:
Den är väl ypperlig som du har på bilden för att lösa din tanke..

Sen ett eltryckelås eller liknande i dörren. typ Abloy EL582 alt Assa 881

Det dyra i lösningen är låsningen, larmförbikopplaren som bilden visar ligger i riktpris på ~2500 kr

EL582 och 881 ligger på dryga ~5000 kr i riktpris

Du kan även titta på elslutbläck typ Solid 70 med draghandtag på utsida på dörren.. Riktpris ~2000 kr..
Tack

Dessa saker har jag redan
R-Cod 500, och jag måste kolla men jag tror det är ett eltryckeslås jag har.
Liknar denna men jag måste kolla.

el582.jpg

Sen behöver jag klura ut vad i övrigt som behövs, och få hjälp vad
jag ska göra på lättast sätt.
 
Japp det är ett eltryckelås..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.