Hej på er!

Jag och min fru var i Prag för någon vecka sedan, och inne på stadens zoo så hade de en utomhus-"dusch" där besökarna fick svalka av sig i värmen. Den såg ut som en vanlig badhusdusch, med en knapp man trycker in för att få duscha ett antal sekunder innan den stänger av automatiskt. Dock satt det, istället för ett duschhuvud, ett antal munstycken som sprayade ut en härlig dimma av kallvattnet. Det var riktigt skönt och precis lagom svalkande och nu vill jag ju såklart ha något sådant hemma i trädgården.

Jag har försökt söka på nätet, men inte hittat något, förutom svindyra duschmunstycken med inbyggd "spray". Är det någon som vet någon enkel och billig lösning? Det måste väl finnas något? Typ munstyckena som duschar ut avfettning i biltvättar? Eller något ännu mer lättillgängligt? En bonus om det enkelt går att koppla på trädgårdsslangen...

Mvh PerJohan
 
En sån här?
http://www.gardenhome.se/spraykanna-03-l

Nä, skämt åsido - köpte ett liknande detta häromåret:
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Bevattning-och-Pump/Duschhandtag1/
och där fanns ett dim-läge på den.
Tror jag köpte min på Rusta, men det finns garanterat på fler ställen...

Montera upp den på lämplig plats och koppla på trädgårdsslangen, sen är det bara att trycka på det fjädrande handtaget när man vill svalka sig.
Se bara upp så ingen ställt om den till vass stråle eller liknande...
 
DeEss skrev:
En sån här?
[länk]

Nä, skämt åsido - köpte ett liknande detta häromåret:
[länk]
och där fanns ett dim-läge på den.
Tror jag köpte min på Rusta, men det finns garanterat på fler ställen...

Montera upp den på lämplig plats och koppla på trädgårdsslangen, sen är det bara att trycka på det fjädrande handtaget när man vill svalka sig.
Se bara upp så ingen ställt om den till vass stråle eller liknande...
Det där får jag kolla upp, blir det en såndär lätt härlig dimma som man nästan måste stå i rätt vindriktning för att få något vatten på sig? :wow: Får göra en rajd på biltema, rusta och liknande ställen då får vi se! d^_^b
 
Update:

Vattnade lite blommor i kväll och kom på att jag kan ju använda min egen.

Testade och där var inte bara en, utan två varianter av dimma!
En med riktigt lite - kändes som vattenånga (fast kallt då...) och en med mer tryck i.
Och ja, du måste nog stå rätt i vindriktningen, för den var som sagt riktigt fin.
Sen sitter det en liten ratt på stången som man kan reglera trycket med också.

Undrar om nån av grannarna såg mig när jag vattnade både blommor och mig själv i kväll??? :p

Lät som en bra idé annars - särskilt som det vart en 25-26 grader ute idag...
Får väl bygga en vägghållare till min egen. :)

Letade lite och hittade "min":
http://www.rusta.se/sprutmunstycke_multi_stav_p62401174.html
 
Jamen se där, lysande! Det låter ju exakt som vad jag letar efter! Hade tänkt mig en tripp till Rusta igår, men det hanns inte med. Men i eftermiddag får det nog allt bli! Få se vqad man ska försöka bygga ihop för ställning till den sen. Tack så mycket för hjälpen ialla fall! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.