Någon som hunnit/vågat prova denna nya färg ?

Såg ett erbjudande i lokaltidningen (hd.se). 2200Kr/10Liter, dyrt eller billigt?


Mvh momin
 
Utan att veta något om färg så har jag själv köpt igår 70l bestå alckro/ beckers för 7000:-.
Och det oxå kvalitetsfärg. Ligger i butik på dryga 2000 och med lite rabatt runt 1500.

Har du väger förbi så köp färg i norge, där är det mycket billigare. Eller om du känner någon målare de brukar ha runt 40%.

Sent from my Nexus One using Tapatalk
 
Har tyvärr inte vägarna om Norge.
Hur är det med träfärgerna i största allmänhet när det gäller lite mörkare färger?
Håller de sin kulör eller bleknar dom mycket snabbare än ljusare?
Jag och sambon ska göra avropet på vårat 2-Plans LB-Hus kommande vecka (nästan nyckelfärdigt) som vi då kommer att måla själva nästa vår.
Jag vill ha en lite mörkare grå NCS7000 medans sambon vill ha en något ljusare NCS6000 av den anledningen att hon tror att färgen bleknar/slits snabbare om den är mörkare.
Hur mycket sanning är det i detta?


Mvh
momin
 
ingen aning om hur färg tappar mättnaden med tiden. TROR inte det bör falla av så mycket på de 10 åren till nästa målning. däremot vet jag att mörka fasader blir varmare än ljusa och då dör alger och svampar lite lättare.. vi skall ha vitt hus och då räknar jag med att tvätta fasade då och då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.