Jag skulle aldrig ha betalat på det sättet i förväg. Vi betalade bara , jag tror att det var 10% i förväg när vi beställde från Qvesarum. Hur skall ni göra om något går sönder eller inte passar? Det blir ffa svårt att reklamera fönsterna. Jag rekommenderar verkligen att anlita ett företag i Sverige eller en lokal snickare som kan göra fönsterna på er beställning (det behöver inte alls bli så dyrt som man kan tro!). Det kan bli mycket dyrare än vad ni tror att beställa från Polen!
 
Den Svenska tillverkare jag hittat som ligger lägst är 30000 dyrare och det tycker jag är för mycket.
 
Det är ju Ok att ta risken och kanske då tjäna 30000 kr om man vet att man har råd att förlora pengarna om det skulle skita sig, men då är ju risken att man förlorar 25000 kr om man har otur och dansar med fel personer. Det är ju svårt när man inte pratar språket och kan åka ner och verkligen kolla att firman är OK och ta referenser. Det är ju tillräckligt svårt även om det är på svenska och svenska konsument köplagen råder osv.
Har ni tur sparar ni en slant, har ni otur blir det dyrare. Jag skulle inte ha gjort så om jag inte hade haft min polsktalande moster med mig på resa ner för att förhandla pris och skriva avtal och hennes ingifta släktingar som kan hålla koll på plats!
 
H
Tror inte polskan i sig är problemet, de brukar vara hjälpsamma och fixa fram en engelsk talande person om de inte kan engelska själv. Problemet är väl mer att fönster blir i det utförande och kvalitet som man själv tänkt sig, och att leveransen blir av.
Garantier o.s.v. Skulle heller inte köpt fönstren om jag inte kunde åka ner och kontrollera dem före köp, och även försäkra mot leveransskador. Själv köpte jag Elitfönster när Beijer hade 30 % rabatt.
 
50 % förskott är verkligen för mycket. Jag och min man säljer också fönster från Polen, men vi tar 30 % förskott som kund betalar direkt på kontot. Om någon vill 50% till handen - detverkar konstigt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.