Sjörre skrev:
Okej, då är det nog termostaten. Tror du jag kan prova med ett annat vred? Har ett par stycken liggandes, blev ombedd att ta bort dem när vi bytte panna eftersom vi numera har "flytade kondensering" (eller vad det hette......)
Ja du kan prova med en annan. Kolla också så att det lilla stiftet på termostatventilen inte sitter fast och inte stänger pga den anledningen.
 
Ta helst ett vred utan termostatfunktion om du har. Misslyckat om termostaten öppnar så det sprutar ut vatten om/när temperaturen sjunker...
 
  • Gilla
underline77
  • Laddar…
mulpac skrev:
Ta helst ett vred utan termostatfunktion om du har. Misslyckat om termostaten öppnar så det sprutar ut vatten om/när temperaturen sjunker...
Nja, är termostaten stängd så öppnar den inte om den är hel. Möjligtvis om det blir väldigt kallt inne.
Men man ska inte lita på att det är 100 tätt så man ska självklart proppa ventilen när radiatorn är borta, så det inte smådroppar
 
Hur fort borde jag märka om det funkar (när jag tappar elementet genom avluftaren)?
 
Krilleman
Omgående efter några sekunder. Strålen från luftningen avtar fort om allt tätar.
 
Följdfråga på detta: Hur går man tillväga för att tömma systemet så att man kan demontera elementet? Mitt element sitter på plan 3 av 4 halvplan (pumpen sitter på plan 2).
 
Hur menar du att du måste tömma systemet?
Är ventilerna på ditt element trasiga?
 
Jag behöver ta bort ett element och plugga det tillfälligt. Det är en 60-talsmodell och det finns inget sätt att stänga av bara detta element.
 
Okej, låter skumt. Då vet inte jag iaf

Har du ingen termostat på elementet alltså? Kan du inte lägga ut bild
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.