Den är säkert bra om man behöver alla prylarna. Jag föredrar mindre förpackningar som går att stoppa i fickan. Om man håller sig till Torx så tror jag inte fabrikatet på bitsen spelar någon större roll. Det viktigaste för mig är att förpackningen är hållbar och håller prylarna på plats även efter en tids användning.
 
Är du trött på dåliga bitsar så hade jag köpt Wera sedan vilken av dem är lite beroende på smak o tycke. Har nog aldrig varit så nöjd med nåt annat så jag har köpt så jag har bitssatser på flera ställen av samma märke plus några av deras skruvmejselsatser.

För det första har de grym hållbarhet på deras bitsar men främst gillar jag deras bitorsion bitshållare som verkligen både håller fast bitsen samtidigt som de inte fastnar när man väl vill byta bits...
 
Martin_B
Wera's bits med diamantbeläggning... de brukar vara grymt bra.
 
Wera eller Wiha är absolut dom bästa bitsen som finns även om dom kostar några kronor.
 
J.B. skrev:
Wera eller Wiha är absolut dom bästa bitsen som finns även om dom kostar några kronor.
Apex bits är i mina ögon no. 1
Wiha bits är lågpris i jämförelse.
 
Det tråkiga med dyra fina bits är att man tappar bort dom innan dom slits..... Ibland så motiverar detta sämre o billigare bits.
 
Tror det mestadels är avhängt på hur man är som person. Lägger ingen vikt vid de orden men i min omgivning är det ordning som gäller. Då tappar man inte bort bits eller liknande, varje bits har sin plats i hållarna och på skruvdragaren. Vet man med sig att man inte kan hålla ordning på bitsen kan man ju se på de dyra bitsen på två sätt: antingen skippar man dem för att man vet med sig att man tappar bort dem efter en dag eller så köper man dyra bits för att tvinga sig att hålla ordning på dem :)
 
Vilken skittråd! q(;^;)p

Det slutade med en beställning från Shop Seltmann på över 4 000,-. :rolleyes:

Det verkade så fånigt att betala €14 i frakt för två små Wera Mini-Check TX bitsset så det "råkade" bli en Bosch GSR 14,4 skruvdragare och en Bosch GST 135 sticksåg också. Frakten förblev densamma... ;)
 
Alltid kul att beställa lite mer än man tänkt från början! :)

Jag köpte lite bättre bits för att sedan låna ut dragaren till en kompis som körde sönder dem totalt.
Efter det for jag på jula och köpte ett 50pack av T20, T25 och PH2.. Känns bättre att slippa bry sig om de dyra utan det är bara att ta nya när de är borta eller dåliga.
 
Personligen så är jag alltid av med allting när jag bygger, bits, sågar, skruvdragare, byggmaterial, you name it och jag har garanterat gjort av med det.
Därför köper jag det dyraste skit jag kan hitta... d^_^b:xq(;^;)p
 
Jag har en fin sats från Metabo som jag är nöjd med, den går ju inte att ha i fickan men den har allt typ. :)
Bitsen är lite lustiga, vid en första anblick så ser dom ut att vara av riktigt kass kvalitet.
Men det är dom verkligen inte, har hållit väldigt bra även om vissa har bytts ut mot wera när dom blivit utslitna.

$%28KGrHqQOKiIE12PHGQTtBNkKQCwImg%7E%7E0_1.JPG
 
Mikael_L
Tobbe Arnesson skrev:
Vilken skittråd! q(;^;)p

Det slutade med en beställning från Shop Seltmann på över 4 000,-. :rolleyes:

Det verkade så fånigt att betala €14 i frakt för två små Wera Mini-Check TX bitsset så det "råkade" bli en Bosch GSR 14,4 skruvdragare och en Bosch GST 135 sticksåg också. Frakten förblev densamma... ;)
Grattis.

Det känns väl lite surt idag och någon dag till.
Men sen kommer du ju vara så j**** nöjd i många år framåt att du knappast kommer ångra köpet av några bits. :D
 
skalman1 skrev:
Jag har en fin sats från Metabo som jag är nöjd med, den går ju inte att ha i fickan men den har allt typ. :)
Bitsen är lite lustiga, vid en första anblick så ser dom ut att vara av riktigt kass kvalitet.
Men det är dom verkligen inte, har hållit väldigt bra även om vissa har bytts ut mot wera när dom blivit utslitna.

[bild]
Har en mindre 32 delars Metabosats som också har "färgkodade" bits. Håller med om att det är väldigt bra kvalité. Faktum är att det är den enda bitssats jag använder nu för tiden.

63044500.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.